Categories Menu

Opublikowany : maj 11, 2020

Edukacja zdalna- maluszki 11.05.2020r.

Temat kompleksowy: Księgi, książki, książeczki.

Temat zajęć: Nasze książki

Niejadek” G. Wasielewicz – zabawa usprawniająca narządy mowy dziecka.

Uparł się Grześ: „Nie będę jeść”. (Nabieramy powietrza pod dolną i górną wargę.)

Zacisnął usta, wydął policzki. (Wciągamy wargi do jamy ustnej. Nabieramy powietrza w policzki i krótko przytrzymujemy.)

„Nie zadowolą mnie nawet pierniczki”. (Mlaskamy językiem. Marszczymy brwi, robimy rozzłoszczoną minkę.)

Język zamlaskał,

był rozzłoszczony:

„Jestem już bardzo wyposzczony”. (Przesuwamy czubkiem języka po zębach, mając zamknięte usta.)

Dreptał nerwowo po całej buzi:

„Niech wargi ktoś do otwarcia zmusi”. (Ściągamy i wysuwamy zaciśnięte usta. Wypychamy językiem dolną wargę wewnątrz jamy ustnej.)

„Chcę jeść i basta!”- tak się wysilił,

że się przecisnął, (Przeciskamy język przez zaciśnięte wargi na zewnątrz.)

i usta rozchylił. (Wysuwamy do przodu przez rozchylone wargi.)

Książki”– prezentacja różnego rodzaju książek dla dzieci, albumów, podręczników, e-booków itp. Rodzic zadaje pytania (na przykład): Dla kogo przeznaczone są te książki? Jak wyglądają te wszystkie książeczki?; Czym one się różnią?; Dlaczego należy czytać książki?

Książki na półkę”- zabawa ruchowa. Rodzic wygrywa jakiś rytm a dziecko go realizuje. Na przerwę w wygrywanym rytmie Rodzic podaje hasło: „Książka na półkę!”. Dziecko ustawia się we wcześniej umówionym miejscu. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

Duże- małe”- zabawa dydaktyczna. Do zabawy tej potrzebne nam będą książki w skrajnych rozmiarach- duże i małe- każdych przynajmniej po cztery sztuki. Zadaniem dziecka jest segregacja książek na małe i duże oraz przeliczenie podzielonych książek.

ll