Categories Menu

Opublikowany : cze 19, 2020

Edukacja zdalna- 19.06.2020r. maluszki

Piątek

Temat zajęć: Fryzjer

oo

Fryzjer” – rozwiązanie zagadki A. Maćkowiaka.

Jeśli chcesz swój wygląd zmienić,

Obciąć włosy i utlenić,

Może zgolić je do zera,

To iść musisz do … (fryzjera)

Fryzjerski tydzień” J. Kulmowa. – praca z wierszem

Od poniedziałku, aż do soboty
fryzjer ma bardzo dużo roboty,
w poniedziałki – robi przedziałki
we wtorki strzyże kędziorki.
w środy goli brody,
w czwartki, piątki i soboty – kręci paniom papiloty.
A gdy mija tydzień cały.

Fryzjer w niedzielę za miasto idzie.
Siada pod drzewem, w zielonym cieniu
i tę piosenkę, gra na grzebieniu:
w poniedziałki – robię przedziałki,
we wtorki – strzygę kędziorki,
w środy – golę brody,
w czwartki, piątki i soboty – kręcę paniom papiloty.

Rozmowa na temat wiersza; wdrażanie do uważnego słuchania – wspólne określanie jakie czynności wykonuje fryzjer w poszczególne dni tygodnia.. Utrwalanie nazwy dni tygodnia.

Zabawa ruchowo – naśladowcza „Czeszemy włosy”. Zabawa do muzyki z elementem biegu. Dziecko biega do muzyki tanecznej. Kiedy muzyka milknie, dziecko zatrzymuje się i naśladuje czynność czesania włosów. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

Fryzura”- działalność plastyczna. Zadaniem dziecka jest dorysowanie oczu, uszu, nosa, włosów do podanego poniżej konturu głowy. Powodzenia!

twarz iii

 

Język angielski:

Proszę o zapoznanie dzieci z filmem, w którym będą mogły sobie przypomnieć słowa omawiane na zajęciach z angielskiego.

Słowa będą podzielone na kategorie takie j

  • Części głowy
  • Części ciała
  • Rodzina
  • Uczucia i emocje

W filmie przedstawione są pojedyncze wyrazy oraz całe zdania, które dzieci mogą powtarzać na głos.

https://www.youtube.com/watch?v=9tAY5kHRWsg&t=1418s