Edukacja zdalna- 19.06.2020r. maluszki
Piątek
Temat zajęć: Fryzjer
„Fryzjer” – rozwiązanie zagadki A. Maćkowiaka.
Jeśli chcesz swój wygląd zmienić,
Obciąć włosy i utlenić,
Może zgolić je do zera,
To iść musisz do … (fryzjera)
„Fryzjerski tydzień” J. Kulmowa. – praca z wierszem
Od poniedziałku, aż do soboty
fryzjer ma bardzo dużo roboty,
w poniedziałki – robi przedziałki
we wtorki strzyże kędziorki.
w środy goli brody,
w czwartki, piątki i soboty – kręci paniom papiloty.
A gdy mija tydzień cały.
Fryzjer w niedzielę za miasto idzie.
Siada pod drzewem, w zielonym cieniu
i tę piosenkę, gra na grzebieniu:
w poniedziałki – robię przedziałki,
we wtorki – strzygę kędziorki,
w środy – golę brody,
w czwartki, piątki i soboty – kręcę paniom papiloty.
Rozmowa na temat wiersza; wdrażanie do uważnego słuchania – wspólne określanie jakie czynności wykonuje fryzjer w poszczególne dni tygodnia.. Utrwalanie nazwy dni tygodnia.
Zabawa ruchowo – naśladowcza „Czeszemy włosy”. Zabawa do muzyki z elementem biegu. Dziecko biega do muzyki tanecznej. Kiedy muzyka milknie, dziecko zatrzymuje się i naśladuje czynność czesania włosów. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
„Fryzura”- działalność plastyczna. Zadaniem dziecka jest dorysowanie oczu, uszu, nosa, włosów do podanego poniżej konturu głowy. Powodzenia!
Język angielski:
Proszę o zapoznanie dzieci z filmem, w którym będą mogły sobie przypomnieć słowa omawiane na zajęciach z angielskiego.
Słowa będą podzielone na kategorie takie j
- Części głowy
- Części ciała
- Rodzina
- Uczucia i emocje
W filmie przedstawione są pojedyncze wyrazy oraz całe zdania, które dzieci mogą powtarzać na głos.