Categories Menu

Opublikowany : cze 19, 2020

Edukacja zdalna-19.06.2020r.

19.06.2020

Temat: Tęczowy świat

1. Jak powstaje tęcza? Poniżej zapraszamy do krótkiego filmiku, który pokazuje jak powstaje tęcza i kiedy możemy ją zaobserwować.

 

2. A teraz troszeczkę się poruszamy Zapraszamy do wspólnej zabawy wszystkich domowników.

Wakacje, wakacje” – zabawa ożywiająca. Dzieci swobodnie maszerują po pokoju na hasło: Wakacje! dzieci zaczynają biegać, skakać – cieszą się.

Morze, góry” – zabawa bieżna. Dzieci swobodnie biegają po pokoju. Na hasło Rodzica: W góry! dzieci naśladują marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unoszą kolana i wyciągają ręce w górę. Na hasło: Nad morze! – naśladują ruchy pływania. – „Przeprawa przez rzeczkę” – zabawa skoczna. Dzieci z szarf lub skakanek układają dwie równoległe linie w odległości 0,5 m od siebie. Linie te mają imitować dwa brzegi rzeki. Każda osoba przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć na szarfę.

3. „Cukierkowa tęcza” – Do eksperymentu będą potrzebne cukierki, dobrze sprawdzają się SKITTLESy. Rodzic układa na rancie talerza cukierki i wlewa na środek trochę wody. Po chwili dzieci mogą obserwować „wodnistą tęcze”. Oczywiście po skończeniu obserwacji dzieci mogą zjeść cukierki – cukierki będą brudziły palce

4. ”Zakodowana gimnastyka” – pamiętacie naszą zabawę?

Dzieci maszerują, podskakują lub biegają po pokoju w rytmie piosenki „Kolorowa piosenka”. Rodzic przygotowuje kolorowe kartki, bądź inne materiały w kolorze pomarańczowym, fioletowym, zielonym, niebieskim.

Na przerwę w muzyce rodzic unosi wysoko do góry jedną z kolorowych kartek, a dzieci wykonują odpowiednie ruchy:

zielona – podskoki obunóż w miejscu

fioletowa – klaszczą nad głową

pomarańczowa – przechodzą do przysiadu uderzając palcami o podłogę

niebieska – pajacyki

 

Język angielski:

Proszę o zapoznanie dzieci z filmem. Film będzie w części powtórką wyrazów jakie omawialiśmy na zajęciach w przedszkolu, ale będzie tam też sporo nowych słów i zwrotów.

Słowa będą podzielone na kategorie takie jak:

  • Przyroda oraz ruch
  • Czas na piknik
  • Zabawy na podwórku
  • Ludzie i zwierzęta

Dzieci mogą spróbować powtarzać wyrazy po nagraniu.

https://www.youtube.com/watch?v=hACN6hbslMc