Edukacja zdalna- 18.06.2020r.
18.06.2020
Temat: Różowy
1.„Różowy” rodzic czyta dziecku wiersz, następnie wspólnie go omawiają. Rodzic zadaje pytanie dotyczące treści: np.: Co zobaczyły dzieci przez różowe okulary?; W jakim nastroju były, oglądając świat przez różowe okulary?; Odszukajcie w pokoju różowy kolor i pokażcie go.
„Różowy”
/Marcin Antoni Brykczyński/
Hokus-pokus, czary mary,
Ogłaszamy sztuczkę nową,
Przez różowe okulary
Świat zobaczysz na różowo:
Różowe domy i miasta,
Różowy las tam wyrasta,
Chmury i niebo hen, w górze,
Pola i łąki i drzewa;
Wszystkie różowe, jak róże
I ptak różowy, co śpiewa
Same różowe nutki,
Aż cieszą się kwiaty w ogródku
I znikają bez śladu smutki,
Bo w świecie na różowo
Daję Wam na to słowo,
Nie może być żadnych smutków.
2.„Co widać przez różowe okulary” – malowanie na temat dowolny różową farbą. Rodzice przygotowują dzieciom na stoliku farby w kolorach czerwonym i białym. Na paletach mieszają oba kolory w niewielkich ilościach tak długo, aż uzyskają kolor różowy. Podczas malowania sukcesywnie dorabiają sobie koloru.
3. „Różowy” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. Dzieci chodzą po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szukają koloru różowego i dotykają go palcem. Gdy muzyka powraca, dzieci znowu maszerują.
4. „Różowe zdrowie” – przygotowanie koktajlu truskawkowego. Rodzice wspólnie z dziećmi przygotowują mikser, jednorazowe kubki, jogurt naturalny lub mleko oraz świeże truskawki. Dzieci myją truskawki i odrywają szypułki. Rodzic wrzuca je do miksera, wlewa jogurt lub mleko i dokładnie miksuje. Dzieci nalewają jogurt do kubków, określają kolor napoju i piją. Smacznego
W czasie, gdy wspólnie przygotowujecie pyszny koktajl, możecie również słuchać naszej nowopoznanej piosenki i ją śpiewać.
„Kolorowa piosenka” –
https://www.youtube.com/watch?v=qO-iNKvED60
5. „Różowe skojarzenia” – zabawa słownikowa – rodzic pyta dzieci:
„Co kojarzy wam się z kolorem różowym?”. Dzieci kolejno podają swoje odpowiedzi – wszystkie odpowiedzi są poprawne.
Powodzenia!