Edukacja zdalna- 12.06.2020r.
Zwierzę to nie zabawka, ale żywa istota, która ma swoje uczucia i potrzeby, jeśli żyje w domowych warunkach nie może być pozostawione samemu sobie. Kotek albo piesek uczy odpowiedzialności i wrażliwości, pamiętajcie jednak nawet najłagodniejszy pupil z charakteru może pod wpływem emocji ugryźć lub podrapać domowników. Zwierzątko przebywające w domu to obowiązek głównie dla rodzica nawet, jeśli mały właściciel dba o swojego pupila to rodzic musi stale kontrolować czy dziecko opiekuje się właściwie. Jest wiele zwierząt domowych. Jeśli macie zamiar wybrać zwierzątko a nie możecie się zdecydować zapoznajcie się z artykułem, w którym zawarte są różne ciekawostki na temat zwierząt, które można trzymać w domu.
12 zwierząt domowych, – które najlepsze dla Ciebie?
https://www.poradopedia.pl/zwierzaki/12-zwierzat-domowych-ktore-najlepsze-dla-ciebie,3079.html?all=1
Słuchanie wiersza B. Forma: Przyjaciel
Marzy Ania o piesku
o kotku marzy Tomek.
Jurek chce mieć królika
a świnkę morską Romek.
Każdy chce mieć przyjaciela
dużego lub małego.
Zajmować się nim ciągle
przytulić się do niego.
Rozmowa na temat treści wiersza – rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom zwierząt domowych, przykładowe pytania do wiersza.
– Jakie zwierzęta chciały mieć dzieci z wiersza?
– Kto z Was ma jakieś zwierzątko w domu?
– Czy każde zwierzę może mieszkać z nami w domu?
„Domowy zwierzyniec”– kształtowanie umiejętności dzielenia nazw zwierząt domowych na głoski i sylaby.
„Dopasuj zwierzęta i ich cienie”– zabawa rozwijająca percepcję wzrokową.
Praca plastyczna
Pies i kot orgiami – wykonaj według instrukcji.
Proszę o zapoznanie dzieci z filmem. Wysłuchają tam kilka scenek, w których pojawią się następujące słowa:
where – gdzie
pencil – ołówek
over here – tutaj
over there – tam
house – dom
in the city – w mieście
tree – drzewo
W trakcje nagrania dzieci mogą powtarzać wyrazy po osobach występujących w nagraniu. Na koniec Sam i Mel zaśpiewają piosenkę, dzięki której łatwiej będzie zapamiętać wyrazy.