Edukacja zdalna- 12.06.2020r.
Temat: Kim będę?
1. Witamy Was. Propozycje zabaw dla Was mamy;)
„Kulawy lisek”- zabawa z elementami czworakowania. Dziecko chodzi po pokoju. Na hasło Lis kuleje! Stają w pozycji na czworakach, odrywają jedną nogę od ziemi i starają się chodzić na trzech kończynach. Na hasło Lis zdrów! Idą na dwóch nogach.
„Piekarz”- zabawa ruchowo- słuchowo- wzrokowa. Przygotuj kartę i ołówek. Rodzic recytując wiersz ,rysuje wzory. Dzieci najpierw obserwują, przy powtórzeniu rysują razem z Rodzicem, potem sami.
Piekarz w nocy nie śpi wcale( rysujemy kółko), piecze bułki i rogale( dorysowujemy uśmiech-rogal i oczka- bułki). A najwięcej piecze chleba, bo najwięcej go potrzeba(rysujemy koło na zewnątrz koła-buźki, która powstała). Potem kochani dorysujcie szczegóły- włosy, czapkę piekarza, uszy, szyję. Pokolorujcie obrazek.
2. Zagadki słuchowe. Posłuchajcie i spróbujcie na nie odpowiedzieć.
3. A kim Ty chciałbyś/chciałabyś zostać w przyszłości? Porozmawiajcie o tym i narysuj (kredkami lub farbami) siebie w przyszłości. Może jako nauczycielkę/nauczyciela? Lekarza? Piosenkarkę? Zapraszamy do wysyłania swoich prac na adres: nauczaniezdalne@onet.eu
Proszę aby dzieci wysłuchały piosenki w celu powtórzenia liczebników od 1 do 10
count – liczyć
one – jeden
two – dwa
three – trzy
four – cztery
five – pięć
six – sześć
seven – siedem
eight – osiem
nine – dziewieć
ten – dziesięć
one thumb – jeden kciuk
two eyes – dwoje oczu
three owls – trzy sowy
four shells – cztery muszelki
five bees – pięć pszczół
six bears – sześć niedźwiedzi
seven coins – siedem monet
eight birds – osiem ptaków
nine books – dziewięć książek
ten cars – dziesięć samochodów
Link do piosenki:
Tekst piosenki:
Here’s my thumb! I have 1!
My 1 thumb is lots of fun!
Counting things is how I play!
Count to 1 all through the day!
I have eyes! 1 and 2!
My 2 eyes are very blue!
Counting things is how I play!
Count to 2 all through the day!
See the owls, there are 3!
3 brown owls up in the tree!
Counting things is how I play!
Count to 3 all through the day!
I have shells! I have 4!
4 shells from the ocean floor!
Counting things is how I play!
Count to 4 all through the day!
See the bees? There are 5!
I see 5 bees by the hive!
Counting things is how I play!
Count to 5 all through the day!
Here are chairs, with 6 bears!
6 bears sitting on 6 chairs!
Counting things is how I play!
Count to 6 all through the day!
See my coins! I have 7!
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7!
Counting things is how I play!
Count to 7 all through the day!
See the birds? There are 8!
8 birds sitting on the gate!
Counting things is how I play!
Count to 8 all through the day!
I have books! I have 9!
My 9 books are in a line!
Counting things is how I play!
Count to 9 all through the day!
See the cars? I count 10!
10 cars driving home again!
Counting things is how I play!
Count to 10 all through the day!