Edukacja zdalna- 10.06.2020r. maluszki
Środa: 10.06.2020r.
Temat zajęć: Chomik
„Chomiki” – zabawa z elementem chodzenia na czworakach. Rodzic opowiada dzieciom o chomikach – co to za zwierzęta, czym się żywią, jak wyglądają itp. Dzieci chodzą na czworakach – udają, że są chomikami. Na określony sygnał bądź znak prostują się i wyciągają w górę głowy – obserwują otoczenie.
Domowe zwierzątko – słuchanie opowiadania O. Masiuk.
Domowe zwierzątko
Olga Masiuk
– Udało się! Udało się! – krzyknęła Zosia, wchodząc do sali. – Będę miała chomika. Rodzice się zgodzili.
Dzieci od razu otoczyły ją i zaczęło się wypytywanie. A jaki, a skąd, a jakie imię. Zosia bardzo cierpliwie udzielała wyjaśnień. Dziś po powrocie z przedszkola miała iść z tatą do sklepu po tego chomika.
– I on będzie na ciebie czekał, kiedy będziesz w przedszkolu? – zapytał Tup.
– Pewnie będzie wtedy spał, a kiedy wrócę z przedszkola, będziemy się bawić.
– Tak samo jest z moim psem – wykrzyknął Kuba. – Kiedy wracam z przedszkola, to on się przeciąga i ziewa, ale potem się tarzamy po podłodze.
Tup się zamyślił.
– Chyba też chciałbym mieć domowe zwierzątko, tylko nie wiem, jakie. Przecież wszystkie zwierzęta mieszkają w lesie, więc dlaczego któreś chciałoby zamieszkać u nas w domu? Sarenka na pewno nie, ani wiewiórka. One czasem wpadają do nas na podwieczorek, ale zawsze na krótko, bo już chcą pędzić na polanę albo skakać po drzewach.
– To może jakieś malutkie zwierzątko, które lubi mieszkać w domu i z którym mógłbyś się umówić, że będzie twoje – zaproponowała Elizka.
Do końca dnia czuło się napięcie. Zosia czekała, aż przyjdzie po nią tata i pójdą kupować chomika, a Tup wciąż myślał o tym, kto może być jego domo-wym zwierzątkiem.
Następnego dnia dzieci czekały niecierpliwie na Zosię, żeby opowiedziała, jak się miewa jej chomik.
– Jest super! – wykrzyknęła dziewczynka, kiedy w końcu stanęła w drzwiach.
– Tylko robi kupę w wiórki, którą muszę sprzątać.
– Fuj – skrzywiła się Elizka.
– Każdy robi kupę – rozstrzygnął Szczypior. – Po psie trzeba sprzątać na podwórku, przy ludziach. Ale bawiliście się ? To najważniejsze.
– Cały wieczór. Ma takie fajne policzki i milutkie futerko – cieszyła się Zosia.
– Ja też mam domowe zwierzątko – odezwał się nagle Tup.
Dzieci spojrzały zaciekawione.
– Dogadałem się z pająkiem, który mieszka za szafką. Zgodził się być moim domowym zwierzątkiem i mówi, ze może czekać, dopóki nie wrócę z przedszkola. Tylko w soboty chciałby wyskoczyć do rodziny. Ale wtedy będę bawił się z siostrą. Fajnie, co nie?
Po wysłuchaniu utworu zadajemy pytania dotyczące treści: Jakie zwierzątka miały dzieci w opowiadaniu?; Kto został zwierzątkiem Tupa?; Co to znaczy dbać o swoje zwierzątka?; Jak należy zajmować się swoimi zwierzątkami?; Jak wy zajmujecie się swoimi zwierzątkami?
„Co widzisz?”- zabawa rozwijająca percepcję wzrokową. Poprośmy dziecko aby opowiedziało jakie zwierzęta widzi na obrazku?
„Zwierzątka do domku” – zabawa dydaktyczna. Przygotowujemy sylwety bądź obrazki zwierząt: kot, pies, chomik, papuga, rybki oraz sylwety lub obrazki przedstawiające: posłanie kota, budę dla psa, klatkę dla chomika, klatkę dla papugi, akwarium dla rybek. Zadaniem dziecka jest dopasowanie domku do zwierzęcia, podanie nazw zwierząt.
Powodzenia i miłego dnia!