Categories Menu

Opublikowany : cze 10, 2020

Edukacja zdalna- 10.06.2020r. maluszki

Środa: 10.06.2020r.

Temat zajęć: Chomik

ch

Chomiki” – zabawa z elementem chodzenia na czworakach. Rodzic opowiada dzieciom o chomikach – co to za zwierzęta, czym się żywią, jak wyglądają itp. Dzieci chodzą na czworakach – udają, że są chomikami. Na określony sygnał bądź znak prostują się i wyciągają w górę głowy – obserwują otoczenie.

Domowe zwierzątko – słuchanie opowiadania O. Masiuk.

Domowe zwierzątko

Olga Masiuk

Udało się! Udało się! – krzyknęła Zosia, wchodząc do sali. – Będę miała chomika. Rodzice się zgodzili.

Dzieci od razu otoczyły ją i zaczęło się wypytywanie. A jaki, a skąd, a jakie imię. Zosia bardzo cierpliwie udzielała wyjaśnień. Dziś po powrocie z przedszkola miała iść z tatą do sklepu po tego chomika.

I on będzie na ciebie czekał, kiedy będziesz w przedszkolu? – zapytał Tup.

Pewnie będzie wtedy spał, a kiedy wrócę z przedszkola, będziemy się bawić.

Tak samo jest z moim psem – wykrzyknął Kuba. – Kiedy wracam z przedszkola, to on się przeciąga i ziewa, ale potem się tarzamy po podłodze.

Tup się zamyślił.

Chyba też chciałbym mieć domowe zwierzątko, tylko nie wiem, jakie. Przecież wszystkie zwierzęta mieszkają w lesie, więc dlaczego któreś chciałoby zamieszkać u nas w domu? Sarenka na pewno nie, ani wiewiórka. One czasem wpadają do nas na podwieczorek, ale zawsze na krótko, bo już chcą pędzić na polanę albo skakać po drzewach.

To może jakieś malutkie zwierzątko, które lubi mieszkać w domu i z którym mógłbyś się umówić, że będzie twoje – zaproponowała Elizka.

Do końca dnia czuło się napięcie. Zosia czekała, aż przyjdzie po nią tata i pójdą kupować chomika, a Tup wciąż myślał o tym, kto może być jego domo-wym zwierzątkiem.

Następnego dnia dzieci czekały niecierpliwie na Zosię, żeby opowiedziała, jak się miewa jej chomik.

Jest super! – wykrzyknęła dziewczynka, kiedy w końcu stanęła w drzwiach.

Tylko robi kupę w wiórki, którą muszę sprzątać.

Fuj – skrzywiła się Elizka.

Każdy robi kupę – rozstrzygnął Szczypior. – Po psie trzeba sprzątać na podwórku, przy ludziach. Ale bawiliście się ? To najważniejsze.

Cały wieczór. Ma takie fajne policzki i milutkie futerko – cieszyła się Zosia.

Ja też mam domowe zwierzątko – odezwał się nagle Tup.

Dzieci spojrzały zaciekawione.

Dogadałem się z pająkiem, który mieszka za szafką. Zgodził się być moim domowym zwierzątkiem i mówi, ze może czekać, dopóki nie wrócę z przedszkola. Tylko w soboty chciałby wyskoczyć do rodziny. Ale wtedy będę bawił się z siostrą. Fajnie, co nie?

Po wysłuchaniu utworu zadajemy pytania dotyczące treści: Jakie zwierzątka miały dzieci w opowiadaniu?; Kto został zwierzątkiem Tupa?; Co to znaczy dbać o swoje zwierzątka?; Jak należy zajmować się swoimi zwierzątkami?; Jak wy zajmujecie się swoimi zwierzątkami?

ch1

Co widzisz?”- zabawa rozwijająca percepcję wzrokową. Poprośmy dziecko aby opowiedziało jakie zwierzęta widzi na obrazku?

Zwierzątka do domku” – zabawa dydaktyczna. Przygotowujemy sylwety bądź obrazki zwierząt: kot, pies, chomik, papuga, rybki oraz sylwety lub obrazki przedstawiające: posłanie kota, budę dla psa, klatkę dla chomika, klatkę dla papugi, akwarium dla rybek. Zadaniem dziecka jest dopasowanie domku do zwierzęcia, podanie nazw zwierząt.

Powodzenia i miłego dnia!