UWAGA: STARAMY SIĘ, ABY PRZY ĆWICZENIACH BRODA SIĘ NIE RUSZAŁA.
- 
Liczymy czubkiem języka dolne ząbki od wewnątrz.
 - 
Bawimy się w malowanie czubkiem języka dolnych ząbków również od wewnątrz.
 - 
Próbujemy jak najmocniej dociskać języczek do dolnych zębów od wewnątrz.
 - 
Zlizujemy miód czy dżem z wałka dziąsłowego dolnego (tuż za dolnymi zębami).
 - 
„Przeciągający się kotek” – czubek języka opieramy o dolne zęby, a środek języka unosimy do góry do podniebienia.
 - 
Mocno ssiemy landrynkę środkiem języka (można za pomocą szpatułki wskazać dziecku gdzie jest ten magiczny środek języka).
 - 
Mlaskamy jak prosiaczki w trakcie jedzenia.
 - 
Kląskamy powoli przyklejając język do podniebienia.
 - 
Przyciskamy język do wewnętrznej strony górnych zębów i trzemy nim o zęby.
 - 
Popychamy językiem dolne zęby przy mocno opuszczonej żuchwie.
 - 
Wymawiamy głośno: iiiii, hihihihihi, ihi ihi ihi, jjjjjjja.
 - 
Ćwiczymy wargi robiąc naprzemiennie „ryjki i uśmiechy” czyli u-i-u-i-u-i (przesadnie rozciągamy usta w uśmiechu).
 - 
Chwytamy ołówek ściągniętymi wargami, jak mama- ptak , która w dziobie niesie pokarm. Wargi są wysunięte do przodu, nie podwijamy ich ośrodka.
 - 
Ruszamy na boki zamknietymi ustami jak króliczek.
 
- 
Powtarzamy: SIA, SIO, SIU, SIE, ZIA, ZIO, ZIU, ZIE, CIA, CIO, CIU, CIE, DZIA, DZIO, DZIU, DZIE.
 - 
powtarzamy: ASIA, ASIO, ASIU, ASIE, AZIA, AZIO, AZIU, AZIE, ACIA, ACIO, ACIE, ACIU, ADZIA, ADZIO, ADZIU, ADZIE.
 - 
powtarzamy: AŚ, OŚ, UŚ, EŚ, IŚ, YŚ, AĆ, OĆ, UĆ, EĆ, YĆ, IĆ.
 - 
Ćwiczymy głoski w sylabach, wyrazach, zdaniach.
 - 
Powtarzamy wierszyki i rymowanki z [ś, ź, ć, dź].
 - 
Czytamy bajeczki z [ś, ź, ć, dź].