Edukacja zdalna- 21.05.2020r.
21.05.2020
TEMAT: Opiekujemy się zwierzętami.
- Na początek, zapraszamy do poznanej już zabawy paluszkowej
„Szczeniaczki”( M. Barańska).
Nasza Aza ma szczeniaki( dzieci składają razem dłonie kciukami do góry tak, aby przypominały głowę psa).
Ten jest taki, a ten siaki( palcem wskazującym dłoni dotykają kolejno wyprostowanych palców drugiej dłoni)
Ten jest gładki, ten kudłaty, a ten ma futerko w łaty. Razem jest tych szczeniąt pięć
( rozstawiają szeroko palce jednej dłoni).
Pogłaszcz pieski, gdy masz chęć!( zginają palce a drugą dłonią je głaszczą).
- Zwierzę – istota czująca – rozmowa na podstawie treści wiersza czytanego przez rodziców.
Zwierzę – istota czująca
Bożena Pierga
Kiedy z kotem dokazujesz, to pamiętaj, że kot czuje.
Czasem nie ma już ochoty na zabawy oraz psoty
Pies, choć łasi się bez przerwy,
także może nie mieć werwy na igraszki oraz głaski.
Okaż mu więc trochę łaski!
Żółwie, rybki oraz koty to żyjące są istoty!
A najmniejszy nawet zwierz chce być szanowany też.
Więc o swego przyjaciela dbaj nie tylko, gdy niedziela.
Wiedz, że każdy człowiek wielki ludzki jest dla stworzeń wszelkich.
Po wysłuchaniu wiersza, rodzic zadaje pytania, np. O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu?; Jak należy dbać o zwierzęta domowe?; O czym trzeba pamiętać, bawiąc się ze swoimi zwierzętami?
3. A teraz czas na zagadki o zwierzątkach, spróbujecie je odgadnąć.
Posłuchajcie zagadek:
Jest to bardzo czuję zwierzę,
W nocy domu pilnie strzeże
Usłyszycie go z daleka
Gdy na obcych głośno szczeka (piesek)
Ma pazurki, mocno drapie
Szczury płoszy, myszki łapie (kotek)
Ma długie uszy, futerko puszyste
Ze smakiem schrupie sałaty listek (królik)
W morzu, rzece lub akwarium pływa,
I wszyscy mówią że się nie odzywa (ryba)
Podobnie jak ślimak ma domek własny
Ale zamiast jednej nogi ma ich aż cztery (żółw)
Zakrzywionym dziobem skrzeczy
Niestworzone rzeczy,
Ale łatwo się przekonać,
Że powtarza słowa po nas (papuga)
4.„Zabawa zwierząt” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.
Rodzic prosi, aby dzieci podczas zabawy udawały psy, koty, papugi.
Dla każdej grupy podaje osobny rytm, będący jednocześnie sygnałem do zabawy, np. psy 2 klaśnięcia; koty uderzenie o jakieś przedmioty, np. klocki; papugi 3 klaśnięcia, ewentualnie inny umówiony sygnał.. Gdy dzieci usłyszą odpowiedni sygnał, poruszają się w określony sposób, np. psy „służą” – dzieci w przysiadzie, wyprostowane, ręce zgięte w łokciach, lekko podniesione do góry, podskakują delikatnie; koty – dzieci chodzą na czworakach; papugi – dzieci biegają drobnymi kroczkami z jednoczesnym wymachiwaniem rękami.
POWODZENIA!
Język angielski
Proszę o zapoznanie dzieci z filmem:
https://www.youtube.com/watch?v=6_k0Z8Bb_2M
Dzieci zobaczą tam przygody pana o imieniu Steve, któremu towarzyszy sroczka Maggie.
Film dotyczy głównie zwierząt. Pozwoli dzieciom przypomnieć sobie niektóre słowa i je utrwalić.
W pierwszej części filmu Steve wybierze się na poszukiwania swojego cienia na farmie. Spotka przy okazji kilka zwierząt tam mieszkających.
A cow – krowa
a horse – koń
a sheep – owca
a goat – koza
a pig – świnia
a duck – kaczka
a mouse – mysz
Przydatne zwroty
shadow – cień
Where is my shadow? – Gdzie jest mój cień?
What can you see on the farm? – Co możesz zobaczyć na farmie?
W kolejnej części Steve po wizycie w parku, będzie malował obrazy przedstawiające zwierzęta.
W trakcie oglądania dzieci mogą spróbować odgadnąć jakie zwierze Steve maluje, a następnie powtórzyć po nim nazwę zwierzęcia.
A fish – ryba
a cat – kot
a dog – pies
a frog – żaba
W ostatniej części Steve wybierze się odkrywać przyrodę. Zaśpiewa przy tym piosenkę „ Five little ducks”, którą dzieci mogą już kojarzyć, ponieważ już kiedyś jej słuchały.