Edukacja zdalna-15.05.2020r.
08 maja obchodziliśmy Dzień Bibliotekarza i Bibliotek. Zobaczcie film, na którym Czerwony Kapturek
i wilk zabiorą Was na wycieczkę do biblioteki. https://www.youtube.com/watch?v=IzQuu_Xbih4
Choć nie ma zamka ani kluczyka
Często otwierasz ją i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
wierszyków, bajek i opowieści.
(książka)
Piosenka do posłuchania „Książki, kto książki czyta?” Po wysłuchaniu piosenki można tańczyć w rytm muzyki, klaskać, tupać, zaprosić rodziców do wspólnego tańca. Można też powiedzieć, o czym opowiada piosenka. https://www.youtube.com/watch?v=HH9yMctug4c
Wspólne oglądanie książek. Pytania kierowane do dziecka:
– Czym różnią się od siebie te książeczki?
– Czy są tej samej wielkości?
– Czy są tej samej grubości?
– Czy mają takie same kolory?
– Co można znaleźć w książkach?
– Gdzie możemy kupić książkę?
– Gdzie możemy wypożyczyć książkę?
– W jaki sposób dbamy o nasze książki żeby ich nie zniszczyć?
Bajki dla dzieci RODZINA TREFLIKÓW „Warto czytać”
https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4
Propozycje zabaw:
– wkładamy do koszyka różne przedmioty przykrywamy a dziecko rozpoznaje po dotyku, co ma w koszyczku Czerwony Kapturek,
– budowanie wieży z klocków dla Śpiącej Królewny,
– chowamy jeden bucik i kierujemy dziecko do zguby za pomocą wskazówek (ciepło lub zimno) dziecko szuka pantofelka Kopciuszka.
Zadanie – „Co nie pasuje?” – Dziecko wskazuje prawidłowe odpowiedzi mówiąc tak lub nie.
Okładka
– może być sztywna lub miękka,
– występuje w środku książki,
– chroni książkę przed zniszczeniem,
– podzielona jest na rozdziały,
Karta tytułowa
– zawiera informacje o autorze i ilustratorze,
– chroni książkę przed zniszczeniem,
– podaje podstawowe informacje o książce,
– zawiera całą treść książki,
Spis treści
– występuje przeważnie na końcu książki,
– stanowi główną część książki,
– informuje o rozdziałach książki
– zawiera ilustracje do książki.
„Moja Książeczka” – Zabawa plastyczna.
Na filmie pokazana jest propozycja jak zrobić książeczkę. Wykonajcie swoje własne książeczki liczę na Waszą pomysłowość. https://www.youtube.com/watch?v=e5N_7iiYOEM
Tworzymy własną książeczkę, projektujemy ilustracje; wycinamy różne kształty z papieru kolorowego (kwiaty, zwierzątka, domki), rysujemy kredkami obrazki, możemy też coś napisać.
Na stronie tytułowej piszemy swoje imię i nazwisko (po wykropkowanych literach, po śladzie lub samodzielnie, jeśli potrafimy) następnie numerujemy strony od 1 do 10.
„Małe-duże”- zabawa ruchowa.
Na dywanie leżą dwie książki mała i duża. Podczas trwania dowolnego utworu muzycznego, dziecko swobodnie porusza się po dywanie. Na pauzę w muzyce rodzic podaje hasło: duże lub małe, a zadaniem dziecka jest ustawić się przy książce o odpowiedniej wielkości.