Categories Menu

Opublikowany : maj 13, 2020

Edukacja zdalna- maluszki 13.05.2020r.

Temat zajęć: Poczytaj mi mamo.

Niejadek”– zabawa usprawniająca narząd mowy.

Uparł się Grześ: „Nie będę jeść”. (Nabieramy powietrza pod dolną i górną wargę.)

Zacisnął usta, wydął policzki. (Wciągamy wargi do jamy ustnej. Nabieramy powietrza w policzki i krótko przytrzymujemy.)

„Nie zadowolą mnie nawet pierniczki”. (Mlaskamy językiem. Marszczymy brwi, robimy rozzłoszczoną minkę.)

Język zamlaskał,

był rozzłoszczony:

„Jestem już bardzo wyposzczony”. (Przesuwamy czubkiem języka po zębach, mając zamknięte usta.)

Dreptał nerwowo po całej buzi:

„Niech wargi ktoś do otwarcia zmusi”. (Ściągamy i wysuwamy zaciśnięte. Wypychamy językiem dolną wargę wewnątrz jamy ustnej.)

„Chcę jeść i basta!”- tak się wysilił,

że się przecisnął, (Przeciskamy język przez zaciśnięte wargi na zewnątrz.)

i usta rozchylił. (Wysuwamy do przodu przez rozchylone wargi.)

 

Księgarnia”– ćwiczenia w uważnym słuchaniu wiersza.

Stanęłam z mamą przed dużą wystawą,

Spojrzałam na książkę z okładką ciekawą.

Na niej królewna i zła czarownica.

Jakie piękne książki! Mama się zachwyca.

Po chwili w księgarni stanęłyśmy obie,

książki stoją na półkach, którą wybrać sobie.

W przepiękne barwy, starannie ubrane,

tytuły na nich wydrukowane.

Sprzedawca chętnie swych rad nam udziela,

ta może dla brata, ta dla przyjaciela.

W każdej wiedza ukryta o zwierzętach,

roślinach coś o naszej planecie, piłkarskich drużynach.

Autor: Bożena Forma

Pytania do treści wiersza: Gdzie można kupić książki? Jak nazywa się miejsce, gdzie można kupić tylko książki lub gazety? Czy pamiętasz tytuły książek, które mamy w domu? Dlaczego należy czytać książki?

 

Grube- cienkie”– zabawa z elementem przeliczania i segregowania według określonej cechy.

Przygotowujemy książki grube i cienkie- każdych przynajmniej po cztery sztuki. Przygotowujemy także dwa sznurki, które będą symbolizować półki na których będziemy układać książki. Prosimy dziecko aby posegregowało przygotowane książki (posługujemy się pojęciami gruby, cienki), a następnie przeliczyło książki na każdej „półce”.

 

Jestem samodzielny”- kształtowanie samodzielności. Podejmowanie prób samodzielnego ubierania się przed wyjściem na spacer.

 

Poczytaj mi, proszę…”- dziecko wybiera bajkę z domowej biblioteczki a rodzic czyta. Jeśli nie mamy takiej możliwości możemy włączyć bajkę z serwisu youtube, np.:

https://www.youtube.com/watch?v=2pRWCYy6oVs