Edukacja zdalna- maluszki 13.05.2020r.
Temat zajęć: Poczytaj mi mamo.
„Niejadek”– zabawa usprawniająca narząd mowy.
Uparł się Grześ: „Nie będę jeść”. (Nabieramy powietrza pod dolną i górną wargę.)
Zacisnął usta, wydął policzki. (Wciągamy wargi do jamy ustnej. Nabieramy powietrza w policzki i krótko przytrzymujemy.)
„Nie zadowolą mnie nawet pierniczki”. (Mlaskamy językiem. Marszczymy brwi, robimy rozzłoszczoną minkę.)
Język zamlaskał,
był rozzłoszczony:
„Jestem już bardzo wyposzczony”. (Przesuwamy czubkiem języka po zębach, mając zamknięte usta.)
Dreptał nerwowo po całej buzi:
„Niech wargi ktoś do otwarcia zmusi”. (Ściągamy i wysuwamy zaciśnięte. Wypychamy językiem dolną wargę wewnątrz jamy ustnej.)
„Chcę jeść i basta!”- tak się wysilił,
że się przecisnął, (Przeciskamy język przez zaciśnięte wargi na zewnątrz.)
i usta rozchylił. (Wysuwamy do przodu przez rozchylone wargi.)
„Księgarnia”– ćwiczenia w uważnym słuchaniu wiersza.
Stanęłam z mamą przed dużą wystawą,
Spojrzałam na książkę z okładką ciekawą.
Na niej królewna i zła czarownica.
Jakie piękne książki! Mama się zachwyca.
Po chwili w księgarni stanęłyśmy obie,
książki stoją na półkach, którą wybrać sobie.
W przepiękne barwy, starannie ubrane,
tytuły na nich wydrukowane.
Sprzedawca chętnie swych rad nam udziela,
ta może dla brata, ta dla przyjaciela.
W każdej wiedza ukryta o zwierzętach,
roślinach coś o naszej planecie, piłkarskich drużynach.
Autor: Bożena Forma
Pytania do treści wiersza: Gdzie można kupić książki? Jak nazywa się miejsce, gdzie można kupić tylko książki lub gazety? Czy pamiętasz tytuły książek, które mamy w domu? Dlaczego należy czytać książki?
„Grube- cienkie”– zabawa z elementem przeliczania i segregowania według określonej cechy.
Przygotowujemy książki grube i cienkie- każdych przynajmniej po cztery sztuki. Przygotowujemy także dwa sznurki, które będą symbolizować półki na których będziemy układać książki. Prosimy dziecko aby posegregowało przygotowane książki (posługujemy się pojęciami gruby, cienki), a następnie przeliczyło książki na każdej „półce”.
„Jestem samodzielny”- kształtowanie samodzielności. Podejmowanie prób samodzielnego ubierania się przed wyjściem na spacer.
„Poczytaj mi, proszę…”- dziecko wybiera bajkę z domowej biblioteczki a rodzic czyta. Jeśli nie mamy takiej możliwości możemy włączyć bajkę z serwisu youtube, np.:
https://www.youtube.com/watch?v=2pRWCYy6oVs