Edukacja zdalna- maluszki 07.05.2020r.
Temat: „Legendy polskie”
„Mała kózka” – ćwiczenia ortofoniczne. Dzieci naśladują odgłosy wydawane przez kozę – meee.
„Przysmaki kózki” – ćwiczenia języka i policzków. Dzieci udają gryzienie trawy, a następnie jej przeżuwanie z zamkniętymi ustami.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Część wstępna:
„Szybko – wolno” – zabawa ożywiająca
Wybierzcie sobie muzykę (wolną i szybką). Gdy tempo jest wolne – maszerujemy, gdy tempo jest szybkie – biegamy.
Część główna:
– „Sprzątamy pokój” – zabawa bieżna
Proszę ułóżcie sobie koło np. z klocków. Podskakujemy, możemy biegać, na sygnał rodzica chwytamy stopami np. chusteczki i wkładamy do koła.
– „Shrek i osioł” – zabawa z elementami chodzenia na czworakach. Dzieci maszerują wspięte na palcach – udają duże ogry. Na hasło: Osioł! – chodzą na czworakach.
– „Skok przez płot” – zabawa z elementem skoku. Wyznacz sobie linią – płot. Zadanie polega na przeskoczeniu jej.
Część końcowa:
– „Czyste powietrze” – ćwiczenia oddechowe
Wciągamy powietrze nosem i wypuszczamy ustami. Zapraszam do ćwiczeń.
„Janek wspina się po linie” – zabawa paluszkowa do wiersza M. Barańskiej
Janek wspina się po linie
Jak najwyżej, aż do chmury.
„Po co się tam wspinasz, Janku?”
„Chcę popatrzeć na was z góry!”
(Wers 1. i 2.) Dziecko trzyma przed sobą pięści ustawione jedna na drugiej. Rytmicznie przenosi pięść znajdującą na tę, która jest u góry itd. Ruch jednej pięści przypada na dwie sylaby.
(Wers 3.) Dziecko przykłada otwartą dłoń do czoła (dotykając czoło palcem wskazującym i kciukiem) i spogląda w górę.
(Wers 4.) Zmienia dłoń przyłożoną do czoła i spogląda w dół.
Miłej zabawy