Categories Menu

Opublikowany : maj 7, 2020

Edukacja zdalna- maluszki 07.05.2020r.

Temat: „Legendy polskie”

Mała kózka” – ćwiczenia ortofoniczne. Dzieci naśladują odgłosy wydawane przez kozę – meee.

Przysmaki kózki” – ćwiczenia języka i policzków. Dzieci udają gryzienie trawy, a następnie jej przeżuwanie z zamkniętymi ustami.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Część wstępna:

Szybko – wolno” – zabawa ożywiająca

Wybierzcie sobie muzykę (wolną i szybką). Gdy tempo jest wolne – maszerujemy, gdy tempo jest szybkie – biegamy.

Część główna:

– „Sprzątamy pokój” – zabawa bieżna

Proszę ułóżcie sobie koło np. z klocków. Podskakujemy, możemy biegać, na sygnał rodzica chwytamy stopami np. chusteczki i wkładamy do koła.

– „Shrek i osioł” – zabawa z elementami chodzenia na czworakach. Dzieci maszerują wspięte na palcach – udają duże ogry. Na hasło: Osioł! – chodzą na czworakach.

– „Skok przez płot” – zabawa z elementem skoku. Wyznacz sobie linią – płot. Zadanie polega na przeskoczeniu jej.

Część końcowa:

– „Czyste powietrze” – ćwiczenia oddechowe

Wciągamy powietrze nosem i wypuszczamy ustami. Zapraszam do ćwiczeń.

 

Janek wspina się po linie” – zabawa paluszkowa do wiersza M. Barańskiej

Janek wspina się po linie

Jak najwyżej, aż do chmury.

„Po co się tam wspinasz, Janku?”

„Chcę popatrzeć na was z góry!”

(Wers 1. i 2.) Dziecko trzyma przed sobą pięści ustawione jedna na drugiej. Rytmicznie przenosi pięść znajdującą na tę, która jest u góry itd. Ruch jednej pięści przypada na dwie sylaby.

(Wers 3.) Dziecko przykłada otwartą dłoń do czoła (dotykając czoło palcem wskazującym i kciukiem) i spogląda w górę.

(Wers 4.) Zmienia dłoń przyłożoną do czoła i spogląda w dół.

Miłej zabawy