Categories Menu

Opublikowany : maj 6, 2020

Pamięć wzrokowa- ćwiczenia

 

Obserwacja

obserwacja otoczenia w różnych sytuacjach (co robi mama? mama bierze jabłko; co jest na stole?),

– obserwacja czynności wykonywanych przez inne osoby.

Wyszukiwanie

wyszukiwanie przedmiotów wskazanych przez rodzica w otoczeniu dziecka (np. gdzie jest lala?);

– wyszukiwanie takiego samego przedmiotu, zabawki, klocka z grona przygotowanych już przedmiotów;

wyszukanie obrazka/figury geometrycznej podobnego do wskazanego przedmiotu;

wyszukanie ukrytych przedmiotów/figur na obrazku;

dostrzeganie nieprawidłowości na obrazku, niepasujących przedmiotów lub błędów

rodzica przy pokazywaniu przedmiotów na obrazku (np. wskazujemy na kota, a mówimy: to jest pies”);

Dobieranki, zgadywanki

zgadywanie, który obrazek lub zabawka grupy przedmiotów zostały schowane; dziecko może najpierw opisać schowany przedmiot;

w „tajemniczym worku” dziecko musi znaleźć i wyciągnąć przedmiot do pary (najlepiej o charakterystycznym kształcie, teksturze, miękkości).