Edukacja zdalna- 06.05.2020r.
Zachęcamy dzisiaj, aby porozmawiać z dzieckiem na temat naszego miasta: co mu się podoba, a co nie, jakie zna charakterystyczne miejsca, ważne budynki, gdzie lubi wychodzić na spacery, jak nazywa się jego ulica i jaki ma pomysł dlaczego tak, może wie na jakiej ulicy mieszka jego kolega lub koleżanka. Warto też wyjaśnić pojęcie „herb” i uważnie przyjrzeć się herbowi Libiąża.
Prawda – fałsz
Czytamy zdanie, a dziecko rozpoznaje, czy jest ono prawdziwe czy fałszywe. Ustalamy z dzieckiem sposób reagowania na zdania prawdziwe i fałszywe np. prawda – kciuk do góry, fałsz – kciuk na dół. Każda prawidłowa odpowiedź może być punktowana. Zachęcamy do własnych pomysłów.
Mieszkańcy gór to górnicy.
W Polsce rządzi obecnie król Wacław II.
W Libiążu jest kopalnia soli. Toruń słynie z wypieku pierników.
Lech, Czech i Rus byli kuzynami.
W Polsce popularną zupą jest rosół z makaronem. Smocza jama znajduje się pod Wawelem.
W Libiążu rządzi prezydent.
Wars był marynarzem.
Smok wawelski pękł ze śmiechu.
W herbie Libiąża są kłosy zboża.
Mazury to kraina gdzie jest bardzo dużo jezior. Sawa zakochała się w szewczyku Dratewce.
Kraków był dawniej stolicą Polski.
Nad Bałtykiem możemy znaleźć bursztyny.
Na Wawelu mieszkali królowie.
W polskich lasach żyje bardzo dużo tygrysów.
Polska jest krajem położonym w Afryce.
W Libiążu jest rondo uśmiechu.
„Mój dom” – dywanowy obrazek
Zaproponujmy dziecku, aby na dywanie (podłodze) ułożyło z różnych dostępnych rzeczy obrazek domu. Można użyć klocków, patyczków, pasków papieru, sznurków, wstążek, apaszek i co tylko wyobraźnia podpowie (nie wolno zabrudzić dywanu). Oczywiście mile widziane jest również otoczenie domu: drzewa, kwiaty, a może i samochód.
Język angielski
Proszę, aby dzieci zapoznały się z piosenką. Piosenka jak najbardziej adekwatna do dzisiejszych czasów, ponieważ jest o myciu rąk.
Słówka:
wash – myć
show – pokazywać
dirty – brudne
rub – pocierać
soapy – namydlone
dry – wysuszyć
shake – potrząsnąć
https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE
Tekst piosenki:
Wash your hands, wash your hands
Everybody come along and wash your hands! (repeat)
(Verse 1)
Show me, show me your hands, everybody
Show me, show me your hands – are they dirty?
Show me, show me your hands everybody
Time to wash your hands
Rub, rub, rub your hands, everybody
Rub, rub, rub your hands – are they soapy?
Rub, rub, rub your hands, everybody
Time to wash your hands
(Chorus)
And we sing
Wash your hands, wash your hands
Everybody come along and wash your hands! (repeat)
(Verse 2)
Dry, dry, dry your hands, everybody
Dry, dry, dry your hands – are they dry yet?
Dry, dry, dry your hands, everybody
Time to wash your hands
Shake, shake, shake your hands, everybody
Shake, shake, shake your hands – are they clean now?
Shake, shake, shake your hands, everybody
Time to wash your hands
(Chorus)
And we sing
Wash your hands, wash your hands
Everybody come along and wash your hands! (repeat)
Słownictwo można dodatkowo przećwiczyć korzystając z tego zadania: