Ćwiczenia gimnastyczne
Dziś ćwiczenia gimnastyczne z podziałem na duże grupy mięśniowe, czyli mięśnie brzucha, mięśnie grzbietu oraz mięśnie kończyn dolnych. Proponuję aby pomóc dziecku przy wykonywaniu tych ćwiczeń 🙂
*Ćwiczenia stóp:
1.Leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach. Stopy stoją na podłodze,
woreczek leży przy stopach. Dziecko chwytaj woreczek palcami lewej stopy, podnosi w
górę, zakłada nogę na nogę (lewą na prawą) i puszcza woreczek. Następnie prawa stopa
chwyta woreczek i przekłada przez lewe kolano. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy,
chwytając woreczek lewą i prawą stopą na zmianę.
2.Zwracamy szczególną uwagę na poprawną postawę ciała, dziecko stoi prosto, nie wypina brzuszka, ręce na biodrach,barki opuszczone, głowa prosto.
Dziecko kładzie woreczek na grzbiecie stopy, unosi nogę zgiętą w kolanie jak najwyżej i powoli opuszcza – winda jedzie w górę i zjeżdża w dół.
Zmiana nogi ćwiczącej.
3.Dziecko leży na podłodze na plecach. Rysowanie w powietrzu esów-floresów,figur geometrycznych, pisanie literek.
*Ćwiczenia mięśni grzbietu:
1.Siad skrzyżny, ręce na kolanach, woreczek włożony pod
brodę i mocno trzymany. Skłon tułowia w przód (plecy proste jak deseczka), puszczenie woreczka na podłogę i wyprost tułowia. Głowa ustawiona prosto. Podniesienie woreczka
prawą (lewą) ręką i włożenie pod brodę. Ćwiczenie powtórzyć kilka razy. Następnie położyć
woreczek na głowie, wstać, pochodzić i złożyć woreczek w wyznaczonym miejscu.
2.Dziecko leży na brzuchu, ręce oparte na łokciach, patrzy w „lunetę” raz prawym, raz lewym okiem.
3.Dziecko leży na brzuchu naprzeciw rodzica,łokcie oderwane od podłogi, podajemy sobie piłkę/woreczek dwoma rękami oraz na zmianę prawą i lewą ręką.
*Ćwiczenie mięśni brzucha:
1.Dziecko,ręce z tyłu oparte na podłodze, stopy na krążku. Odsuwanie stopami krążka i przysuwanie do siebie.
2.Dziecko,ręce z tyłu oparte na podłodze, dziecko bije brawo stopami z zachowanej prawidłowej postawy ciała, bez zaokrąglania pleców i wysuwania głowy do przodu.
3. Dziecko leży tyłem, stopy oparte na podłodze, między stopami woreczek. Dziecko podaje woreczek stopami za głowę, odkłada na podłogę, stopy wracają na miejsce. Zabiera woreczek rękami i wkłada między stopy.