Edukacja zdalna- 28.04.2020r.
Z czym kojarzy Wam się przyroda? Macie na pewno bardzo dużo skojarzeń. Jednym z nich są pewnie drzewa. Wyobraźcie sobie jak wyglądałby świat bez drzew i opowiedzcie o tym Rodzicom. Dobrym sposobem na pomaganie przyrodzie jest sadzenie drzew, które między innymi produkują tlen (składnik powietrza), który jest ludziom niezbędny do życia.
„Sadzimy drzewa”– zabawa matematyczna
Przygotowujemy patyczki do liczenia lub inne rzeczy (guziki, kredki, nakrętki z butelek). Tłumaczymy dziecku, że będzie sadzić drzewka w szkółce leśnej. Każdy patyczek (kredka, guzik) to jedna sadzonka. Informujemy, że w szkółce zostało przygotowanych 5 rzędów (rzędy można zrobić ze sznurka i ponumerować), zaś w każdym rzędzie musi być posadzonych 8 drzewek.
Leśnik zdążył już posadzić po kilka sadzonek w każdym z rzędów:
– W pierwszym rosło już 5 sadzonek (dziecko układa podaną liczbę patyczków). Ile trzeba jeszcze posadzić, żeby było ich 8? (liczy i dokłada odpowiednią liczbę patyczków);
– W drugim rzędzie rosły 4 sadzonki (układa podaną liczbę patyczków). Ile trzeba jeszcze posadzić, żeby było ich 8? (liczy i dokłada odpowiednią liczbę patyczków);
– W trzecim było 6 sadzonek (układają podaną liczbę patyczków). Ile trzeba jeszcze posadzić,
żeby było ich 8? (liczy i dokłada odpowiednią liczbę patyczków);
– W czwartym rosły tylko 2 sadzonki (układa podaną liczbę patyczków). Ile trzeba jeszcze
posadzić, żeby było ich 8? (liczy i dokłada odpowiednią liczbę patyczków);
– W piątym było ich aż 7 (układa podaną liczbę patyczków). Ile trzeba jeszcze posadzić, żeby
było ich 8? (liczy i dokłada odpowiednią liczbę patyczków).
„Sznurkowe układanki”
Przygotowujemy różnego rodzaju sznurki, sznurowadła, kawałki włóczki, co jest dostępne. Prosimy, aby dziecko układało ze sznurka cyfry, litery, wyrazy, rzeczy (motyl, kwiatek, drzewo) lub wymyślone przez siebie obrazki.
„Nasza Ziemia” – zachęcamy do obejrzenia filmu z serii Domowe Przedszkole:
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,nasza-ziemia,41969