Edukacja zdalna- maluszki 21.04.2020r.
Temat zajęć: Traktor
Na początek proponuje Wam moi mili, krótki film o maszynach.
„Jakie maszyny i urządzenia pomagają rolnikowi?” – rozmowa na temat pracy rolnika na podstawie obejrzanego filmu, zdjęć i doświadczeń dziecka.
Jakie znacie maszyny i urządzenia, które pomagają rolnikowi w jego ciężkiej pracy?
Kombajn zbożowy – jest maszyną, która ścina zboże, młóci je (czyli oddziela ziarno od kłosów). Na polu kombajn zostawia słomę, a ziarna zbóż zbiera i przesypuje do zbiornika przygotowanego przez rolnika.
Silos – to zbiornik do przechowywania ziarna, jednak zanim ono tam trafi, musi być bardzo dokładnie wysuszone, bo inaczej szybko zapleśnieje.
Traktor – jest maszyną wielofunkcyjną. Po podłączeniu do niego innych urządzeń można go wykorzystywać przy różnych pracach
Prasa belująca – służy do zbierania siana z pola i zwijania go w bele.
Pług – narzędzie do przekopywania ziemi po zimie, aby nie była zbyt twarda. Pług przygotowuje ją tak, aby można było w niej zasiać nowe nasiona.
Siewnik – maszyna do rozsiewania ziarna po polu.
„Co powiedziałam?”– ćwiczenie syntezy słuchowej.
Rodzic wymawia słowa związane z pracą na wsi, np. nazwy maszyn rolniczych z podziałem na sylaby. Dziecko syntezuje sylaby i mówi całe słowa.
Mama: tra-ktor dziecko: traktor, itp.
„Traktor w maszynie”- ćwiczenia rozluźniające. Dziecko masuje sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą (www…), pod dolną wargą (zzz…), opukiwanie klatki piersiowej (żżż…).
„Traktory”– ćwiczenia języka. Dziecko czubkiem języka dotyka górnego podniebienia, wprawiając je w drgania- naśladują odgłos wydawany przez traktor.
,, Traktorzysta”– ćwiczenia grafomotoryczne. Karta pracy pochodzi ze strony: www.kolorowankidodruku.pl