Categories Menu

Opublikowany : kw. 21, 2020

Edukacja zdalna- maluszki 21.04.2020r.

Temat zajęć: Traktor

Na początek proponuje Wam moi mili, krótki film o maszynach.

https://youtu.be/FNvZVvk0eZE

Jakie maszyny i urządzenia pomagają rolnikowi?” – rozmowa na temat pracy rolnika na podsta­wie obejrzanego filmu, zdjęć i doświadczeń dziecka.

Jakie znacie maszyny i urządzenia, które pomagają rolni­kowi w jego ciężkiej pracy?

Kombajn zbożowy – jest maszyną, która ścina zboże, młóci je (czyli oddziela ziarno od kłosów). Na polu kombajn zostawia słomę, a ziarna zbóż zbiera i przesypuje do zbiornika przygotowanego przez rolnika.

Silos – to zbiornik do przechowywania ziarna, jednak zanim ono tam trafi, musi być bardzo dokład­nie wysuszone, bo inaczej szybko zapleśnieje.

Traktor – jest maszyną wielofunkcyjną. Po podłączeniu do niego innych urządzeń można go wyko­rzystywać przy różnych pracach

Prasa belująca – służy do zbierania siana z pola i zwijania go w bele.

Pług – narzędzie do przekopywania ziemi po zimie, aby nie była zbyt twarda. Pług przygotowuje ją tak, aby można było w niej zasiać nowe nasiona.

Siewnik – maszyna do rozsiewania ziarna po polu.

Co powiedziałam?”– ćwiczenie syntezy słuchowej.

Rodzic wymawia słowa związane z pracą na wsi, np. nazwy maszyn rolniczych z podziałem na sylaby. Dziecko syntezuje sylaby i mówi całe słowa.

Mama: tra-ktor  dziecko: traktor, itp.

Traktor w maszynie”- ćwiczenia rozluźniające. Dziecko masuje sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą (www…), pod dolną wargą (zzz…), opukiwanie klatki piersiowej (żżż…).

Traktory”– ćwiczenia języka. Dziecko czubkiem języka dotyka górnego podniebienia, wprawiając je w drgania- naśladują odgłos wydawany przez traktor.

 

,, Traktorzysta”– ćwiczenia grafomotoryczne. Karta pracy pochodzi ze strony: www.kolorowankidodruku.pl

 

unnamed4