Edukacja zdalna- 21.04.2020r.
„W zagrodzie” – zabawa matematyczna
Przygotowujemy dla dziecka liczmany (patyczki, guziki, kredki), kartkę A4, kartoniki z cyframi, literą „i” oraz wyrazem „to”. Mówimy treść zadania. Dziecko ma na kartce ułożyć odpowiednią liczbę liczmanów i podpisać zadanie za pomocą cyfr, litery „i” oraz wyrazu „to”. Przykładowe zadania:
W zagrodzie są: 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie? (3 i 2 i 2 to 7).
W kurniku mieszkają: 3 kury, 1 kogut, 4 kaczki. Ile ptaków mieszka w kurniku?
Koło domu chodzą: 2 czarne koty, 3 rude koty, 1 kot biały. Ile kotów chodzi koło domu?
W oborze są: 2 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?
Na podwórku stoi: 1 traktor, 3 rowery, 2 kombajny. Ile pojazdów jest na podwórku?
„Moja zagroda” – praca plastyczna przestrzenna lub płaska
Dziecko wykonuje wiejską zagrodę, podwórko według własnego pomysłu. Gromadzimy potrzebne materiały: tekturowa podkładka, plastelina, kredki, drobne patyczki, bibuła, różne ziarenka, co tylko wyobraźnia podpowie i co jest dostępne w domu. Zwierzęta dziecko może ulepi
z plasteliny lub narysować i wyciąć. Wcześniej może przypomnieć sobie wygląd wiejskich zwierząt oglądając obrazki.
„Dyktando matematyczne” – utrwalenie kierunków
Prosimy dziecko, aby wykonało czynności dokładnie tak, jak podajemy instrukcję: Idziesz 8 kroków do przodu. Teraz 3 kroki w lewą stronę. Teraz 8 kroków do tyłu. Teraz 5 kroków w prawą stronę. Prawą ręką dotykasz lewego kolana. Lewym kolanem dotykasz podłogi. Prawym łokciem dotykasz do lewego kolana. itp. W celu ułatwienia można dziecku założyć na prawą rękę frotkę.