Edukacja zdalna- 14.04.2020r.
Witamy Was serdecznie po świętach!
W tym tygodniu proponujemy Wam zabawy na wiejskim podwórku.
„W gospodarstwie” – czytamy wiersz i zachęcamy dziecko do naśladowania głosów zwierząt. Wiersz może posłużyć do rozmowy z dzieckiem na temat gospodarstwa wiejskiego: Co to jest gospodarstwo? Jakie inne zwierzęta spotykamy w gospodarstwie? Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi? Które mają rogi, a które mają dzioby? Jak nazywają się młode różnych zwierząt? Chętne dzieci mogą nauczyć się wiersza na pamięć
W gospodarstwie Teresa Maria Massalska
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau.
„Zabawa kogutów” – zabawa ruchowa
Ustawiamy się z dzieckiem naprzeciwko siebie, ręce mamy wyciągnięte przed sobą, stajemy na jednej nodze i odpychamy się, niczym koguty.
„W wiejskiej zagrodzie” – propozycje ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej. Czytamy dziecku opowiadanie i mówimy jakie ćwiczenie ma wykonać:
Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po pokoju, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
kury – ko, ko, ko
indyki – gul, gul, gul
kogut – kukuryku
pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
– Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.
– Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
– Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.
– Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.
– Gospodarz idzie do stajni. Wyprowadza konie na pastwisko – przemieszczanie się na czworakach.
– Zwierzęta żeby dojść na pastwisko muszą przeskoczyć przez strumyk – przeskok przez niewysoką przeszkodę np. poduszkę.
– Konie się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
– Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
– Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do stajni – chód na czworakach, przeskok przez strumyk (jak wyżej).
– Jest już noc, zwierzęta śpią – dziecko pokazuje jak śpi wybrane przez nie zwierzę.
Zachęcamy również do obejrzenia filmu z serii Domowe Przedszkole „Co słychać na wsi?” Link do strony https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831