Edukacja zdalna 14.04.2020r.- maluszki
Temat kompleksowy realizowany od 14 do 17 kwietnia: Zwierzęta w gospodarstwie
Temat zajęć: Krowa
Gimnastyka buzi i języka
„Mruczenie”– ćwiczenie rozluźniające. Dziecko na wydechu mruczy.
„Wesołe usta”- ćwiczenie oddechowe i warg. Dziecko nabiera powietrze i stara się jak najdłużej wypowiadać sylabę „mu” na wydechu, może przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
„Koniki”– ćwiczenia języka. Dziecko kląska czubkiem języka- naśladuje odgłos stukania końskich kopyt.
„Kotki piją mleczko”- ćwiczenia języka. Dziecko wysuwa język szeroki i na przemian wąski; płaski bądź zaostrzony, a następnie unosi lekko brzegi języka do zębów.
„Krowa” słuchanie wiersza Z. Dmitrocy.
Krowa ciężko nie pracuje.
Ciągle tylko trawę żuje.
Kiedy się do syta naje.
Dużo mleka ludziom daje.
Pytania:
O kim był ten wiersz?
Jak wygląda krowa?
Gdzie mieszkają krowy?
Skąd się bierze mleko?
Dlaczego mleko jest zdrowe?
Jakiego koloru jest mleko?
„Krowy i motyle” zabawa ruchowa z elementem chodzenia na czworakach.
Dziecko biega po pokoju naśladując lot motyla. Na sygnał rodzica zamienia się w krowę- chodzi na czworakach udając ciężkie stąpanie krowy.
„Kartofelki”- dziecko swobodnie spaceruje po pokoju, udając ze zbiera kartofelki – schyla się do podłogi.
Dla chętnych
„Krowy”– kolorowanka. Karta pracy pochodzi ze strony: www.e-kolorowanki.eu
Powodzenia!