Categories Menu

Opublikowany : kw. 10, 2020

Edukacja zdalna- 10.04.2020r.

Rozwiąż wszystkie zagadki związane z Wielkanocą.

Święta! Święta nadeszły!
Wstawajmy! Już rano!
Podzielimy się jajeczkiem,
bo dzisiaj. … /Wielkanoc

Choć zniosła ją bura kurka,
wygląda tak, jak laurka.
Tkwi w wielkanocnym koszyku,
święconce dodając szyku. /Pisanka/

Ma skręcone rogi,
złotem malowane,
stoi z chorągiewką,
wśród barwnych pisanek. /Baranek/

Wielkanocna zupa,

W niej kiełbaska pływa

Jest tam też jajeczko,

Żółte jak słoneczko. /Wielkanocny żurek/

Wyrośnięta pani,

Lukrem jest polana.

Na świątecznym stole

Pyszni się od rana. / Babka wielkanocna/

Jeden taki dzień

W całym roku mamy,

Że gdy nas obleją,

to się nie gniewamy ./Lany poniedziałek/

Piosenka „ Pisanki”

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Osłuchanie z piosenką – śpiew z rodzicami i samodzielnie.

Omówienie treści piosenki ze szczególnym zwróceniem uwagi na elementy pojawiające się na kolejnych pisankach.

Zgodnie z treścią piosenki narysuj i wytnij pięć jajek.

Przeliczanie elementów od strony lewej do prawej i odwrotnie.

Podpisz liczbami kolejne pisanki.

Chowanie jednej z pisanek i odgadywanie, której brakuje i jak była ozdobiona?

Zabawy rytmiczne z wykorzystaniem wyżej wymienionego utworu:

– mówimy tekst w odpowiednim tempie,

– wyklaskujemy rytm,
– wygrywamy rytm na prostym instrumencie (np. mogą to być dwie łyżki lub inne domowe przedmioty),
– wygrywamy rytm na swoim własnym ciele (klaszczemy w dłonie, tupiemy nogą, kiwamy głową, wzruszamy ramionami lub ich dotykamy, klikamy palcami, uderzamy w kolana) – dziecko powtarza rytm lub całą sekwencję ruchową ( klaszcze, tupie ,kiwa głową, rusza ramionami, klika palcami, uderza w kolana ) samodzielnie można wymyślić elementy ruchowe do piosenki,
– wystukujemy rytm na podłodze,
– wystukujemy rytm na stole / krześle / ścianie / talerzu,

– śpiewamy piosenkę w jej normalnym tempie. Poruszamy się w obrębie koła w rytm piosenki. Co jakiś czas zwiększamy lub zmniejszamy jej tempo dostosowując tym samym do niego krok,

– drugi wariant śpiewamy piosenkę w jej normalnym tempie kołysząc się na boki w rytm melodii. Co jakiś czas zwiększamy lub zmniejszamy jej tempo dostosowując tym samym do niego nasze kołysanie,

dziecko i rodzic stają naprzeciwko siebie w niewielkiej odległości. Jedno z nich wyznacza zgodnie z muzyką punkty i linie w przestrzeni. Drugie naśladuje jego gesty w odbiciu lustrzanym.

– trzymamy dziecko za ręce i tańczymy w rytm piosenki.

Udanej zabawy