Edukacja zdalna- 10.04.2020r.
Rozwiąż wszystkie zagadki związane z Wielkanocą.
Święta! Święta nadeszły!
Wstawajmy! Już rano!
Podzielimy się jajeczkiem,
bo dzisiaj. … /Wielkanoc
Choć zniosła ją bura kurka,
wygląda tak, jak laurka.
Tkwi w wielkanocnym koszyku,
święconce dodając szyku. /Pisanka/
Ma skręcone rogi,
złotem malowane,
stoi z chorągiewką,
wśród barwnych pisanek. /Baranek/
Wielkanocna zupa,
W niej kiełbaska pływa
Jest tam też jajeczko,
Żółte jak słoneczko. /Wielkanocny żurek/
Wyrośnięta pani,
Lukrem jest polana.
Na świątecznym stole
Pyszni się od rana. / Babka wielkanocna/
Jeden taki dzień
W całym roku mamy,
Że gdy nas obleją,
to się nie gniewamy ./Lany poniedziałek/
Piosenka „ Pisanki”
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Osłuchanie z piosenką – śpiew z rodzicami i samodzielnie.
Omówienie treści piosenki ze szczególnym zwróceniem uwagi na elementy pojawiające się na kolejnych pisankach.
Zgodnie z treścią piosenki narysuj i wytnij pięć jajek.
Przeliczanie elementów od strony lewej do prawej i odwrotnie.
Podpisz liczbami kolejne pisanki.
Chowanie jednej z pisanek i odgadywanie, której brakuje i jak była ozdobiona?
Zabawy rytmiczne z wykorzystaniem wyżej wymienionego utworu:
– mówimy tekst w odpowiednim tempie,
– wyklaskujemy rytm,
– wygrywamy rytm na prostym instrumencie (np. mogą to być dwie łyżki lub inne domowe przedmioty),
– wygrywamy rytm na swoim własnym ciele (klaszczemy w dłonie, tupiemy nogą, kiwamy głową, wzruszamy ramionami lub ich dotykamy, klikamy palcami, uderzamy w kolana) – dziecko powtarza rytm lub całą sekwencję ruchową ( klaszcze, tupie ,kiwa głową, rusza ramionami, klika palcami, uderza w kolana ) samodzielnie można wymyślić elementy ruchowe do piosenki,
– wystukujemy rytm na podłodze,
– wystukujemy rytm na stole / krześle / ścianie / talerzu,
– śpiewamy piosenkę w jej normalnym tempie. Poruszamy się w obrębie koła w rytm piosenki. Co jakiś czas zwiększamy lub zmniejszamy jej tempo dostosowując tym samym do niego krok,
– drugi wariant śpiewamy piosenkę w jej normalnym tempie kołysząc się na boki w rytm melodii. Co jakiś czas zwiększamy lub zmniejszamy jej tempo dostosowując tym samym do niego nasze kołysanie,
– dziecko i rodzic stają naprzeciwko siebie w niewielkiej odległości. Jedno z nich wyznacza zgodnie z muzyką punkty i linie w przestrzeni. Drugie naśladuje jego gesty w odbiciu lustrzanym.
– trzymamy dziecko za ręce i tańczymy w rytm piosenki.
Udanej zabawy