Edukacja zdalna- maluszki 09.04.2020r.
Zagadki
Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)
Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze. (obrus)
Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)
Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą. (kurczątka)
Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk)
Ma długie uszy futerko puszyste Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)
Może być z piasku. Może być siwa. Może być słodka i lukrem spływać. (babka )
Rozmowa na temat tradycji wypiekania ciast świątecznych, w tym wielkanocnych bab lukrowanych, które są symbolem umiejętności i dostatku.
Zajęcia kulinarne- wspólne pieczenie babki bądź małych babeczek tj. muffinek.
Prosimy dziecko aby odpowiedziało na pytania? „Co nam będzie potrzebne do pieczenia ciasta/ babki/ babeczek?„, „Jakie produkty będą nam potrzebne?”. Wspólna próba skomponowania „Przepisu na babę/ muffinki”.
Omówione poszczególnych etapów pracy:
-
umycie rąk,
-
włożenie strojów (fartuszek),
-
podział zadań,
-
przygotowanie ciasta,
-
przełożenie ciasta do formy,
-
upieczenie i wystudzenie,
-
na koniec posprzątanie miejsca pracy.
Przykładowy przepis na babeczki/ muffinki.
2 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
1 szklanka mleka
0,5 szklanki oleju
1 jajko
2 mocno dojrzałe banany
1 łyżeczki ekstraktu waniliowego
szczypta soli
Powodzenia, smacznego!
„Połącz takie same króliki”- zabawa rozwijająca koncentrację, percepcję wzrokową oraz rozwój motoryki małej. (karta pracy poniżej)