Edukacja zdalna-06.04.2020r.
W tym tygodniu realizujemy temat „ Czekamy na Święta Wielkanocne”
1. Zabawy ruchowe
„Jajeczka wielkanocne”– dziecko biega po pokoju/korytarzu, na sygnał robi siad skulony.
„Wielkanocne zwierzęta” – dziecko biega po pokoju, rodzic mówi nazwę zwierzątka( zając, kurczak, owca), dziecko naśladuje dane zwierzę.
2. Rozmowa z dzieckiem o zwyczajach wielkanocnych- można przeczytać poniższe krótkie opowiadanie i porozmawiać o nim. (Zachęcamy dzieci do swobodnych wypowiedzi).
Wielkanocne zajączki ( M. Lewicka)
Pytał raz zająca zając, kręcąc noskiem i wzdychając: „powiedz, drogi przyjacielu, wszak na rzeczach znasz się wielu, co dać dzieciom na Wielkanoc: czy marchewkę, świeże siano, pęk sałaty czy kapustę? Martwię się już tak od szóstej!”.A przyjaciel tak mu powie:”po co tracić czas i zdrowie! Schrup marchewkę lepiej sam, bo ja inny pomysł mam. Zajączkowa niespodzianka wielkanocna to pisanka!Sposób prosty, mówię z góry: trzeba jajko wziąć od kury i na twardo ugotować. Gdy ostygnie, pomalować, w kwiatki, kropki, kreski, szlaczki. Ej, ucieszą się dzieciaczki! Napisz jeszcze swe życzenia- wielkanocne pozdrowienia. Wszystko już kolego wiesz, więc do pracy teraz spiesz”. Pomknął ucieszony zając ważne słowa powtarzając. A w świąteczny ciepły ranek wszystkie dzieci roześmiane otrzymały niespodzianki: dyngus, bazie i pisanki. Wraz z żółtymi żonkilami małą kartka z życzeniami: Niechaj dziś dla wszystkich dzieci wielkanocne słonko świeci. Dla starszaka i dla brzdąca pozdrowienia od Zająca.
3.Czas na masażyk „Drzewko”( zachęcamy by rodzic zrobił masażyk dziecku, a dziecko rodzicowi, relaks przyda się obu stronom🙂 ,a przy okazji to świetna zabawa).
Na wysokiej górze – rysujemy na plecach drugiej osoby duże półkole.
Rosło drzewo duże- palcem wskazującym jednej ręki rysujemy linię wzdłuż kręgosłupa.
Z każdej strony tego drzewa- otwartymi dłońmi rysujemy koła z jednej i drugiej strony kręgosłupa.
Siedzi ptaszek i tak śpiewa- szybkie stukanie palcami obu rąk po całych plecach.