Categories Menu

Opublikowany : kw. 3, 2020

Edukacja zdalna- maluszki 03.04.2020r.

Linki do stron zaproponowane przez pana Łukasza, który uczy języka angielskiego:

https://www.youtube.com/watch?v=3kWf7C6SWEs

Zabawy rozwijające sprawność i koordynację ruchową.

 

Po nitce do kłębka” – zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo-ruchowa. Ułóżmy na podłodze linę (sznurek, grubą włóczkę itp.) Poprośmy dziecko, aby przeszło po linie stopa za stopą. Jeśli zadanie jest zbyt trudne, możemy dziecku pomóc przygotowując ścieżkę z taśmy malarskiej ( nie suwa się po podłodze i łatwo ją usunąć).

Wyścig z jajkami” –zabawa rozwijająca koordynację ruchową. W tym ćwiczeniu potrzebna nam będzie łyżka oraz coś co przypomina jajko np. piłeczka, klocek, pomponik. Poprośmy dziecko aby spróbowało z „jajkiem” na łyżce dojść do wyznaczonego miejsca i wrócić. Można wymyślić dodatkowe przeszkody (poduszka, labirynty do okrążenia) Uważamy, aby „jajko” nie spadło z łyżki!

„Tor przeszkód”- zabawa rozwijająca sprawność całego ciała- siłę, zwinność oraz koordynację ruchową. W tym zadaniu ważna będzie współpraca. Trzeba będzie zbudować tor przeszkód. Można wykorzystać krzesła , stołki, materace, koce, poduszki itp. Poprośmy dziecko aby przeszło tor przeszkód w określony sposób, np. pod krzesłem, omijając stołek, odpychając się rękami od podłogi, skacząc z poduszki na poduszkę itp. Wprowadzenie elementu rywalizacji między rodzeństwem lub dzieckiem i rodzicami wpływa na rozwój emocjonalny- pozwala doświadczyć wygranej i przegranej, uczy zachowania wobec innych, czekania na swoją kolej.

„Wielkie pranie”- zabawa rozwijające spostrzegawczość i umiejętności matematyczne. Zaprośmy dziecko do pomocy w układaniu prania- poprośmy, aby odszukało i połączyło w pary takie same skarpetki. Warto zachęci dziecko do przeliczania, segregowania czy porównywania .

 „ Motylek” – do tej zabawy będzie nam potrzebny motylek bądź kwiatek wycięty z papieru lub gazety, który kładziemy na podłogę. Na sygnał rodzica dziecko naśladuje lot motyla. Przerwa w muzyce – motyl przysiada na kwiatku słuchając poleceń: ( usiądź po prawej stronie, po lewej stronie, przed kwiatkiem, za kwiatkiem, na kwiatku). Polecenia można powtarzać kilka razy.

 

A teraz zabawy ruchowe, które dzieci dobrze znają:

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

I coś dla chętnych, żeby ćwiczyć rączki:

Niño plantando un arbol ( dibujo ) - Imagui