Categories Menu

Opublikowany : kw. 2, 2020

Edukacja zdalna- maluszki 02.04.2020r.

 

Ogrodnicy- słuchanie wiersza czytanego przez Rodzica. Rozmowa na temat treści wiersza.

 

Ogrodnicy” Iwona Róża Salach

Idą, idą ogrodnicy, tup!

Niosą grabki i łopatki, hej!

Będą spulchniać ziemię,

aby lekko było jej.

Puk, puk, puk łopatką,

szu, szu, szu grabkami,

tryśnie woda z koneweczki

na nasze grządeczki.

Stuku puk motyką.

Drap, drap pazurkami.

Nasze skarby wysiewamy,

o ogródek dbamy.

Rozmowa na temat treści wiersza: „Kto poszedł do ogrodu?”, „Jakie narzędzia mieli ze sobą ogrodnicy?”, „Do czego służą grabie i łopata?”, „Po co jest konewka?”, „Co ogrodnicy wysiewają do ziemi?”

 

Czego brakuje? – ćwiczenia koncentracji i percepcji wzrokowej.

Rozkładamy przed dzieckiem trzy przedmioty np.: cebulkę, klocek, piłkę. Dziecko przez chwilę przygląda się w jakiej kolejności ułożone są przedmioty. Prosimy dziecko aby zamknęło na chwilkę oczy i zmieniamy układ przedmiotów. Gdy dziecko otworzy oczy prosimy aby dziecko powiedziało jakie zmiany zaszły bądź czego brakuje.

 

W naszym ogródeczku”- utrwalanie piosenki

W naszym ogródeczku        dz. rysuje rękoma koła przed sobą

zrobimy porządki              dz. „grozi” palcem wskazującym

Wygrabimy ścieżki          dz. naśladuje grabienie
przekopiemy grządki           
dz. naśladuje kopanie łopatą

Raz dwa trzy.           dz. klaszcze 3 razy

Potem w miękką ziemię       dz. naśladuje wrzucanie nasionek do ziemi

wsiejemy nasionka

Będą się wygrzewać     dz. „wkręca żaróweczki”

na wiosennym słonku

Raz dwa trzy.      dz. klaszcze 3 razy

Spadnie ciepły deszczyk       dz. porusza paluszkami ponad głową i powoli

i wszystko odmieni         opuszcza je wzdłuż całego ciała

W naszym ogródeczku     dz rysuje rękoma koła przed sobą.

grządki zazieleni

Raz dwa trzy.      dz. klaszcze 3 razy

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=08_S0RA3mac

 

Kolory”- zabawa ruchowa. Dziecko maszeruje, biega, podskakuje, chodzi na czworakach po pokoju w rytm muzyki zaproponowanej przez rodzica. Gdy muzyka milknie rodzic głośno podaje nazwę koloru. Zadaniem dziecka jest znalezienie w pokoju przedmiotu w podanym kolorze. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie podając za każdym razem inny kolor.