Zajęcia z fizjoterapeutą
Grupa młodsza ( do 3-4 r.ż. )
1. W pudełku lub w hula hop na podłodze rozrzucamy woreczki (lub skarpetki)
Dziecko sięga do pudełka i przerzuca woreczki pojedynczo w przód, w prawo, w lewo poza pudełko stojąc na jednej nodze potem na drugiej nodze .
2. Dziecko kładzie woreczek na grzbiecie stopy i wrzuca go do pudełka stojąc na jednej nodze.
3. Z pomocą deskorolki lub złożonego grubo koca.
Dziecko leży na brzuchu na deskorolce i przemierza wyznaczoną trasę odpychając się rękami w przód a w drodze powrotnej w tył.
4. Na podłodze rozwijamy długi sznurek/linę tworząc zygzaki, półkola itp.
Dziecko ma za zadanie przejść ścieżkę wyznaczoną przez linę małymi kroczkami, dużymi krokami, w podskokach na dwóch i jednej nodze.
Grupa starsza ( powyżej 4 r.ż. )
1. W futrynie drzwi zawieszamy na sznurku małą piłeczkę. Dziecko i rodzic stoją na przeciw siebie z rakietkami i odbijają na zmianę piłeczkę. Ćwiczymy prawą i lewą ręką.
2. Z gazet robimy duże kulki
Dziecko wrzuca kulki z gazet do kosza ustawionego w różnej odległości. Może stać na dwóch nogach, na jednej nodze, na dużej poduszce lub dysku sensorycznym.
3. W leżeniu tyłem, nogi zgięte, stopy na podłodze, ręce wzdłuż ciała, głowa prosto, „oczy patrzą ” na kolana . Na brzuchu maskotka.
Dziecko unosi pupę do góry 15 x tak żeby maskotka nie spadła z brzucha. Patrzy cały czas na kolana.
W leżeniu tyłem, maskotka leży na nodze w okolicy stopy/kostki
Dziecko unosi nogę 15 x tak żeby maskotka nie spadła z nogi. Zmiana nogi.
To samo w leżeniu bokiem i przodem – maskotka na nodze w okolicy stopy/kostki .
4. Na ścianie wysoko zawieszamy czystą kartkę, przed ścianą stoi podest /niski taboret.
Dziecko wchodzi na podest i za każdym razem dorysowuje część np misia. Dziecko wchodzi i schodzi z podestu aż powstanie cały rysunek.