Categories Menu

Opublikowany : kwi 1, 2020

Zajęcia z fizjoterapeutą

Grupa młodsza ( do 3-4 r.ż. )

1. W pudełku lub w hula hop na podłodze rozrzucamy woreczki (lub skarpetki)

Dziecko sięga do pudełka i  przerzuca woreczki pojedynczo w przód, w prawo, w lewo poza pudełko  stojąc na jednej nodze potem na drugiej nodze .

2. Dziecko kładzie woreczek na grzbiecie stopy i wrzuca go  do pudełka stojąc na jednej nodze.

3. Z pomocą deskorolki lub złożonego grubo koca.

Dziecko leży na brzuchu na deskorolce i przemierza wyznaczoną trasę odpychając się rękami w przód a w  drodze powrotnej w tył.

4. Na podłodze rozwijamy długi sznurek/linę  tworząc zygzaki, półkola itp.

Dziecko ma za zadanie przejść ścieżkę wyznaczoną przez linę małymi kroczkami, dużymi krokami, w podskokach na dwóch i jednej nodze.

Grupa starsza ( powyżej 4 r.ż. )

1. W futrynie drzwi zawieszamy na sznurku małą piłeczkę. Dziecko i rodzic stoją na przeciw siebie z rakietkami  i odbijają na zmianę piłeczkę.  Ćwiczymy prawą  i lewą ręką.

2. Z gazet robimy duże kulki

Dziecko wrzuca kulki z gazet do kosza ustawionego w różnej odległości.  Może stać na dwóch nogach, na jednej nodze, na dużej poduszce lub dysku sensorycznym.

3. W leżeniu tyłem,  nogi zgięte, stopy na  podłodze, ręce wzdłuż ciała,  głowa prosto, „oczy patrzą ” na kolana . Na brzuchu maskotka.

Dziecko unosi pupę do góry 15 x tak żeby maskotka nie spadła z brzucha. Patrzy cały czas na kolana.

W leżeniu tyłem,  maskotka leży na nodze w okolicy stopy/kostki

Dziecko unosi nogę 15 x tak żeby maskotka nie spadła z nogi. Zmiana nogi.

To samo w leżeniu  bokiem i przodem – maskotka na nodze w okolicy stopy/kostki .

4. Na ścianie  wysoko zawieszamy czystą  kartkę, przed ścianą stoi podest /niski taboret.

Dziecko wchodzi na podest i za każdym razem dorysowuje część np misia. Dziecko wchodzi i schodzi z podestu aż powstanie cały rysunek.