Categories Menu

Opublikowany : marzec 30, 2020

Edukacja zdalna- 31.03.2020r.

Zachęcamy do zabaw ruchowych:

Praca w ogródku”zabawa naśladowcza rozwijająca nie tylko sprawność fizyczną, ale i wyobraźnię

Opowiadamy historyjkę, którą dziecko ilustruje ruchem:

Adam z mamą i tatą poszli do ogrodu. Wzięli ze sobą taczki z potrzebnymi rzeczami. Najpierw wyjęli grabie i zgrabili suche liście i patyki. Następnie zabrali łopaty i skopali ziemię. Na przygotowanej ziemi posiali nasionka i posadzili krzewy. Nosili wodę w konewkach i podlewali grządki. Sekatorem poobcinali wystające w górze gałęzie jabłoni i gruszy. Na koniec oglądali i wąchali pierwsze wiosenne kwiaty. Zmęczeni wrócili do domu.

Na budowie” ‒ przygotowujemy ulubione klocki dziecka. Rozkładamy je na podłodze w jednej części pokoju. Prosimy dziecko, aby zbudowało z nich budowlę w drugiej części pokoju. Zadaniem dziecka jest przeniesienie klocków z jednego miejsca na drugie, ale bez wykorzystania dłoni – może je przesuwać nogą, łokciem, przenosić palcami stóp itp. Gdy wszystkie klocki będą przeniesione, prosimy o stworzenie z nich budowli.

Pierwsza część zabawy rozwija kreatywność dziecka oraz jego koordynację ruchową, druga (układanie klocków) ‒ kształtuje sprawność manualną.

Latające woreczki” ‒ przygotowujemy kilka woreczków wypełnionych ryżem lub kaszą. Prosimy, aby dziecko przemieszczało się z jednego do drugiego końca pokoju z woreczkiem ułożonym kolejno na różnych częściach ciała – głowie, ramieniu, dłoni wyciągniętej do przodu, stopie itp. W drugiej części zabawy rozkładamy na podłodze ze skakanki, sznurka lub włóczki okrąg lub kilka okręgów jeden w drugim. Ustalamy linię początkową, prosimy dziecko, aby stanęło na linii, a następnie rzucało woreczki do okręgu (w wypadku kilku okręgów – do najmniejszego). Można ustalić punktację za celny rzut, wspólnie przeliczać zdobyte punkty, porównywać liczbę punktów zdobytych przez różne osoby.

Zabawa kształtuje równowagę i celność dziecka, a przeliczanie zdobytych punktów jest doskonałą okazją do kształtowania umiejętności matematycznych.