Edukacja zdalna 31.03.2020r.
Zabawy słuchowe:
Jak „brzmi” wiosna?
Aby wczuć się w odgłosy wiosny, otwórzcie okno, wyjdźcie na balkon. Usiądźcie razem z rodzicami i zamknijcie oczy. Nie należy nic mówić, ponieważ zadanie polega na rozpoznaniu jak największej ilości odgłosów i zapamiętaniu ich. Może usłyszycie jakieś odgłosy, których wcześniej nigdy nie słyszałyście. Porozmawiajcie o tym, co słyszeliście.
Do poczytania
Wiera Badalska: „Wiosenne porządki””
Zapukał w okienko
Promyczek swawolny
– czy zrobiono już porządki
w ogródeczku przedszkolnym?
– czy listki zgrabione
na waszych zagonkach?
– Czy posiane kwiatków
Malutkie nasionka?
Spojrzał Grześ na Ewę
A Ewa na Zdzisia,
Zawstydzili się-i patrzcie
Jak pracują dzisiaj.
Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza
– Jakie prace wykonuje się w ogrodzie wiosną?
– Jakimi narzędziami posługuje się ogrodnik? (łopata, grabie, konewka)
– Co potrzebne jest roślinom, aby pięknie rosły?(słońce, woda)
– Jak dbamy o rośliny w ogrodzie? (wyrywamy chwasty, podlewamy)
Zabawa naśladowcza „W naszym ogrodzie”- dzieci naśladują czynności
– Kopanie
– Grabienie
– Sadzenie
– Podlewanie
Wiosenne zagadki
Nie gryzą choć zęby mają, ogrodnikom pomagają (grabie).
Chwyć mnie mocno, oprzyj nogę,
cały ogród skopać mogę (łopata).
Leci z niej woda,
przez sito blaszane,
jaka to wygoda,
już kwiatki podlane( konewka).