Edukacja zdalna- maluszki 31.03.2020r.
„Do czego to służy?” Gromadzimy dwa pojemniki, kilka zabawek oraz przyborów służących do prac porządkowych w domu. Prezentujemy dzieciom każdy przedmiot i zdajemy pytanie: Co to jest? Do czego to służy? Dziecko odpowiada, jeśli nie wie nakierowujemy je na prawidłową odpowiedź. Następnie prosimy dziecko, aby posegregowało przedmioty na zabawki (jeden pojemnik) oraz na te które można wykorzystać w ogrodzie (drugi pojemnik).
Wysłuchaj opowiadania. Spróbuj naśladować czynności.
„Wiosenne porządki” E. Raczek.
Zaświeciło słonko – czas zrobić wiosenne porządki.
Wszyscy chwycili się za miotły, szczotki i dalej do pracy (Dzieci naśladują machanie miotłami).
Wszyscy popatrzyli – szyby w okienkach brudne – dalej płyn i ścierka (Spryskiwanie szyb, i pucowanie ich).
Ale co to? Na półeczkach, na stoliczkach – kurzu co niemiara! Trzeba zrobić z tym porządek! (Zbieranie kurzu).
No prawie posprzątane, Ale kto tu tak nachlapał? Szybko trzeba udać się po pomoc do mopa (Dzieci naśladują mycie podłogi).
Koniec pracy! Czas na odpoczynek. W czystym pokoju lepiej się odpoczywa.
Rozmowa kierowana w celu usystematyzowania wiadomości:
Dlaczego należy dbać o higienę otoczenia?
Co się kryje w brudzie?
Czy lepiej jest mieszkać w czystym czy brudnym mieszkaniu/ pokoju?
„Robimy porządki w naszym pokoju”– zabawa przez działanie. Oznajmiamy dzieciom, że będziemy robić porządki w naszym pokoju. Wyznaczamy role i zadania np.; starcie kurzu, segregowanie kloców/ zabawek zabawek i inne według możliwości.