Categories Menu

Opublikowany : mar 29, 2020

Edukacja zdalna 30.03.2020r.

Temat kompleksowy: Pracowita wiosna.

W tym tygodniu porozmawiamy na temat: wiosenne porządki w domu i w ogrodzie, pracowite ptaki, wiosna lubi zielone, a także co jest niezbędne, by rośliny mogły rosnąć.

Przypomnienie nazw dni tygodnia.

Można powtarzać dni tygodnia do melodii „Panie Janie”- pokazujemy na palcach i śpiewamy.

ZABAWY

Prawda czy fałsz” – rodzic mówi zdania o tematyce wiosennej a dziecko określa czy zdanie jest prawdziwe ( klaszcze w ręce) czy zdanie jest fałszywe ( tupie). Np. Bociany wracają z ciepłych krajów. Na skraju łąki zakwitły czerwone przebiśniegi. W górach na wiosnę kwitną fioletowe krokusy. Żaba lubi jeść bociany. Wiosną poda śnieg. Psy mieszkają w gniazdach. Domem człowieka jest dziupla itp.

Wiosenne porządki”- ćwiczenia aparatu artykulacyjnego. Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków). Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach). Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych). Pierzemy firanki (parskanie wargami). Zamiatamy schody (oblizywanie warg). Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).

Do czego to służy?”- rodzic gromadzi rożne przybory do prac porządkowych w domu, następnie prezentuje każdy przedmiot i zadaje pytania: Jak to się nazywa i do czego służy?.

Zabawa naśladowcza „ Rób to co ja” Rodzic wykonuje ruchy naśladujące: zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okna, pranie ręczne, trzepanie dywanów itp. Dzieci odgadują pokazane czynności i je naśladują. Następnie rodzic może wyznaczyć zadania dzieciom np.: wytarcie kurzu, poukładanie zabawek itp.