Edukacja zdalna – maluszki 30.03.2020r.
Moi mili, w tym tygodniu będziemy poruszać tematy związane z wiosennymi porządkami w domu i ogrodzie.
Oto propozycje zabaw na dzisiejszy dzień.
„Siała Zuzia”– słuchanie wiersza czytanego przez rodzica. Rozróżnianie głosek ż-ź. Czytamy dziecku wiersz i pokazujemy dziecku, co ma robić. Dziecko naśladuje rodzica.
„Siała Zuzia” -Agnieszka Frączek
Duża Zuzia z rzutkim Ziutkiem
Zajmowali się ogródkiem.
Ziutek sadził żółte ziółka, (Dziecko pokazuje żółty kolor)
A Zuzanna w pocie czółka
Siała grabki i łopatki,
Rękawiczki i pomadki, (Dziecko pokazuje ręce i udaje malowanie ust)
Luźne kartki i guziki, (Dziecko chwyta się za guzik)
Różne spinki i nożyki, (Dziecko chwyta się za spinki)
I sznurówki od sandała… (Dziecko chwyta się za sznurówki bądź buty)
Nawet głowę gdzieś posiała! (Dziecko chwyta się za głowę)
Rozmowa dotycząca treści wiersza: Kto występował w wierszu? Czym zajmował się Ziutek? Co robiła Zuzanna? Co znaczy posiać coś?
„Wiosenne porządki w domu”– zabawa naśladowcza. Rodzic wykonuje ruchy naśladujące: zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie, trzepanie dywanów. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, co pokazuje rodzic i naśladowanie tych ruchów. W następnej kolejności dziecko może pokazywać rodzicom wymyślone przez siebie czynności a rodzic odgaduje bądź naśladuje.
„Plastelinowe kwiaty” – praca plastyczna. Przygotowujemy zieloną i białą plastelinę. Dziecko z zielonej plasteliny wykonuje długie wałeczki, z których zrobi łodygi i liście kwiatów. Z białej plasteliny dziecko formuje kulki – dolepia je do łodyg jako płatki kwiatów.