Gimnastyka korekcyjna
Zabawy WWRDZ- gimnastyka korekcyjna
- Letnia burza.
Narrator – rodzic lub starsze rodzeństwo.
Dzieci siedzą przy stole.
Narracja: ,,W piękny letni dzień, gdy wiele dzieci było na spacerze, nagle słońce schowało się za chmurami i nadciągnęła burza”. Dzieci palcami obu rąk „wędrują” po stole.
Narracja: ,,Wszyscy próbują się schować”. Dzieci opierają o krawędź stołu same końce palców.
Narracja: ,,Zaczyna już kropić deszcz”. Dzieci jednym palcem pukają lekko w blat stołu.
Narracja: ,,A potem spadają pierwsze duże krople deszczu”. Dzieci pukają na przemian dwoma palcami w blat.
Narracja: ,,Deszcz pada i pada i pada”. Dzieci bębnią wszystkimi palcami po stole.
Narracja: ,,Deszcz pada coraz bardziej rzęsiście. W końcu leje jak z „ cebra”. Dzieci wykonują gest zacierania rąk.
Narracja: ,,Nagle zaczyna padać grad, mimo że jest środek lata”. Dzieci pukają kostkami palców o blat stołu.
Narracja: ,,Na niebie pojawiają się błyskawice”. Dzieci szybko – jak błyskawica – wyrzucają ręce do góry.
Narracja: ,,Słychać donośne grzmoty”. Dzieci biją pięściami w stół.
Narracja: ,,Stopniowo burza cichnie”. Dzieci uderzają powierzchnią dłoni o krawędź stołu.
Narracja: ,,Nadarza się okazją, aby prędko pobiec do domu”. Dzieci przebiegają palcami szybko po blacie stołu i chowają ręce pod jego krawędzią.
Narracja: ,,Chmury przerzedzają się na niebie, zza nich wygląda słońce. Wszyscy się cieszą!”. Dzieci rysują w powietrzu słońce i klaszczą
2. Domowa bitwa na śnieżki
To kolejna zabawa dla dzieci w domu, która pomoże maluchom spalić trochę energii. Zasada jest prosta – robimy kulki z pomiętych gazet i rzucamy – próbując trafić przeciwnika. Jeśli nie podoba Wam się wizja rzucania w siebie nawzajem, zawsze możecie rzucać do wspólnego celu – np. do dużej miski.
- Rzucanie do celu
Wykorzystujemy do tego małe piłki i kosz lub większy karton. Ustalamy odległość i celujemy. Zadanie można sobie utrudniać, stojąc np. na jednej nodze lub rzucając lewą ręką (lub odwrotnie). Można rzucać kulkami z pomiętych gazet.
- Kot i mysz
Do gry wykorzystaj zabawkę – mysz. Mysz schowaj w dowolnym miejscu w pokoju. Dziecko zamienia się w kota. Jego zadaniem jest upolowanie myszy. Ważne jest, by dziecko zachowywało się przy tym jak kot – chodziło na czworakach, prężyło się. Jeżeli pojawi się pies (możesz nim być ty lub inny członek rodziny), kot musi jak najszybciej wrócić w bezpieczne miejsce (oznacz je np. kocykiem). Kiedy pies zniknie z pola widzenia, dziecko ponownie zaczyna szukać myszy. Zabawa trwa do momentu, kiedy dziecku uda się upolować mysz.
- Skoki przez drabinkę.
Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków różnym sposobem (obunóż, na prawej, lewej nodze).
Zabawy odbywają się w obecności osoby dorosłej.