Categories Menu

Opublikowany : mar 27, 2020

Edukacja zdalna- 27.03.2020r.

Dzisiejsze zajęcia związane będą z panującą porą roku.

Zadajemy pytania – dziecko odpowiada:

  1. Jaką porę roku mamy teraz? – „ wiosna” – podziel słowo na sylaby, na głoski.
  2. Kiedy zaczęła się wiosna?
  3. Po jakiej porze roku przyszła?
  4. Jakie pory roku nastąpią po wiośnie?
  5. Jakie znasz wiosenne miesiące?
  6. Jaki miesiąc mamy teraz?
  7. Po czym poznajemy, że na świecie panuje wiosna?
  8. Jakie są oznaki wiosny?

Praca z tekstem. ( Głośne czytanie tekstu przez rodzica, wspólne czytanie tekstu, czytanie tekstu przez dziecko).


Wiosna niesie skarby.

Daje nam kwiaty i blask promieni.

Rozwija listki.
Wita ptaki: bociany, dudki, skowronki.

Trawy maluje na zielono.
Kwiatom daje kolory.

Wiosna to bogata i cudna pora.
A co wiosna da nam?

Rozmowa na temat treści wiersza.


– O kim mówi tekst?
– Co wiosna nam niesie?
– Jakie powracające ptaki wita wiosna?
– Jakie znasz wiosenne kwiaty – zwiastuny wiosny?
– Co wiosna da wam i innym dzieciom? / swobodne wypowiedzi/


ZABAWA PRZY DOWOLNEJ MUZYCE –

( wycinamy kwiatek z papieru lub gazety, kładziemy na podłogę)

 Motylek”. Dziecko naśladuje lot motyla. Przerwa w muzyce – motyl przysiada na kwiatku słuchając poleceń: ( usiądź po prawej stronie, po lewej stronie, przed kwiatkiem, za kwiatkiem, na kwiatku). Polecenia można powtarzać kilka razy.


Praca plastyczna – „Wiosenny kwiatek” –
wydzieranka z papieru kolorowego. Dziecko drze papier na małe kawałki i wykleja szablon dowolnego kwiatka np. krokusa.