Edukacja zdalna- 27.03.2020r.
Dzisiejsze zajęcia związane będą z panującą porą roku.
Zadajemy pytania – dziecko odpowiada:
- Jaką porę roku mamy teraz? – „ wiosna” – podziel słowo na sylaby, na głoski.
- Kiedy zaczęła się wiosna?
- Po jakiej porze roku przyszła?
- Jakie pory roku nastąpią po wiośnie?
- Jakie znasz wiosenne miesiące?
- Jaki miesiąc mamy teraz?
- Po czym poznajemy, że na świecie panuje wiosna?
- Jakie są oznaki wiosny?
Praca z tekstem. ( Głośne czytanie tekstu przez rodzica, wspólne czytanie tekstu, czytanie tekstu przez dziecko).
Wiosna niesie skarby.
Daje nam kwiaty i blask promieni.
Rozwija listki.
Wita ptaki: bociany, dudki, skowronki.
Trawy maluje na zielono.
Kwiatom daje kolory.
Wiosna to bogata i cudna pora.
A co wiosna da nam?
Rozmowa na temat treści wiersza.
– O kim mówi tekst?
– Co wiosna nam niesie?
– Jakie powracające ptaki wita wiosna?
– Jakie znasz wiosenne kwiaty – zwiastuny wiosny?
– Co wiosna da wam i innym dzieciom? / swobodne wypowiedzi/
ZABAWA PRZY DOWOLNEJ MUZYCE –
( wycinamy kwiatek z papieru lub gazety, kładziemy na podłogę)
„ Motylek”. Dziecko naśladuje lot motyla. Przerwa w muzyce – motyl przysiada na kwiatku słuchając poleceń: ( usiądź po prawej stronie, po lewej stronie, przed kwiatkiem, za kwiatkiem, na kwiatku). Polecenia można powtarzać kilka razy.
Praca plastyczna – „Wiosenny kwiatek” – wydzieranka z papieru kolorowego. Dziecko drze papier na małe kawałki i wykleja szablon dowolnego kwiatka np. krokusa.