Categories Menu

Opublikowany : mar 27, 2020

Edukacja zdalna- maluszki 27.03.2020r.

 „Kolorowe kanapki” –uczenie się przez działanie. Wykonywanie i ozdabianie kanapek wg pomysłu dziecka. Zwrócenie uwagi na konieczność spożywania warzyw – źródło witamin.

  • zgromadzenie produktów – szczególnie „nowalijek” – pomidory, sałata, rzodkiewka, szczypiorek, ogórek;

  • zgromadzenie wszystkich potrzebnych narzędzi- deska, talerz, nóż;

  • rozmowa na temat higieny i bezpieczeństwa podczas pracy;

  • zabezpieczenie ubrania i włosów;

  • ozdabianie kanapek wg pomysłów dziecka z wykorzystaniem dowolnych produktów spożywczych;

  • degustacja kanapek.

 

„Gimnastyka buzi i języka” – zabawy logopedyczne.

,,Wąchamy wiosenne kwiaty” zabawa oddechowa. Dziecko nabiera powietrze nosem do brzucha, następnie wypuszcza je buzią, mówiąc Aaaaach! (zachwycaj się wiosennymi kwiatami).

,,Żaba łapie muchę” ćwiczenia warg i języka. Dziecko naśladuje ciche bzyczenie muchy. Na umówiony gest rodzica dziecko wysuwa szeroki język jak najdalej do przodu, robią z niego „łyżeczkę” i chowa do buzi.

,,Wiosenny wietrzyk” ćwiczenia mięśni policzków. Dziecko nadyma policzki, zatrzymując w nich powietrze. Następnie naciska je palcami wskazującymi i wolno wypuszcza powietrze z jednoczesnym prychnięciem.

,,Złapana pszczoła” – ćwiczenia języka. Dziecko przy zaciśniętych ustach wypycha końcem języka policzki od środka (w różnych kierunkach) – naśladując lot pszczoły złapanej w siatkę.

„Zjawiska pogodowe”- zabawa ruchowa. Tłumaczymy dziecku, że każde ze zjawisko oznacza czynność, którą dziecko będzie musiało wykonać.

Dziecko biega/ chodzi na czworakach/ skacze jak żabka po pokoju i na sygnał słowny rodzica np.: „deszcz” -dziecko naśladuje przeskakiwanie przez kałużę.

Słońce – dzieci uśmiechają się wystawiając buzię do słońca, rękoma mogą naśladować świecące promyki;

Deszcz dzieci naśladują przeskakiwanie przez kałuże;

Śnieg dzieci kładą się na dywanie i robią „aniołka”.

Wiatr – dzieci mówią głoskę sz i z uniesionymi rękami kołyszą się na boki.