Edukacja zdalna- maluszki 27.03.2020r.
„Kolorowe kanapki” –uczenie się przez działanie. Wykonywanie i ozdabianie kanapek wg pomysłu dziecka. Zwrócenie uwagi na konieczność spożywania warzyw – źródło witamin.
-
zgromadzenie produktów – szczególnie „nowalijek” – pomidory, sałata, rzodkiewka, szczypiorek, ogórek;
-
zgromadzenie wszystkich potrzebnych narzędzi- deska, talerz, nóż;
-
rozmowa na temat higieny i bezpieczeństwa podczas pracy;
-
zabezpieczenie ubrania i włosów;
-
ozdabianie kanapek wg pomysłów dziecka z wykorzystaniem dowolnych produktów spożywczych;
-
degustacja kanapek.
„Gimnastyka buzi i języka” – zabawy logopedyczne.
,,Wąchamy wiosenne kwiaty” – zabawa oddechowa. Dziecko nabiera powietrze nosem do brzucha, a następnie wypuszcza je buzią, mówiąc Aaaaach! (zachwycaj się wiosennymi kwiatami).
,,Żaba łapie muchę” – ćwiczenia warg i języka. Dziecko naśladuje ciche bzyczenie muchy. Na umówiony gest rodzica dziecko wysuwa szeroki język jak najdalej do przodu, robią z niego „łyżeczkę” i chowa do buzi.
,,Wiosenny wietrzyk” – ćwiczenia mięśni policzków. Dziecko nadyma policzki, zatrzymując w nich powietrze. Następnie naciska je palcami wskazującymi i wolno wypuszcza powietrze z jednoczesnym prychnięciem.
,,Złapana pszczoła” – ćwiczenia języka. Dziecko przy zaciśniętych ustach wypycha końcem języka policzki od środka (w różnych kierunkach) – naśladując lot pszczoły złapanej w siatkę.
„Zjawiska pogodowe”- zabawa ruchowa. Tłumaczymy dziecku, że każde ze zjawisko oznacza czynność, którą dziecko będzie musiało wykonać.
Dziecko biega/ chodzi na czworakach/ skacze jak żabka po pokoju i na sygnał słowny rodzica np.: „deszcz” -dziecko naśladuje przeskakiwanie przez kałużę.
Słońce – dzieci uśmiechają się wystawiając buzię do słońca, rękoma mogą naśladować świecące promyki;
Deszcz – dzieci naśladują przeskakiwanie przez kałuże;
Śnieg dzieci kładą się na dywanie i robią „aniołka”.
Wiatr – dzieci mówią głoskę sz i z uniesionymi rękami kołyszą się na boki.