Edukacja zdalna- 26.03.2020r.
„ Wiosenne przebudzenie”- opowiadanie na temat zwierząt budzących się z zimowego snu. Opowiadamy o zwierzętach budzących się z zimowego snu, nie wymieniając ich nazw. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie o którym zwierzęciu jest mowa.
[Jeż] mieszka w lasach, w parkach i ogrodach, żywi się owadami ,zimą zwija się w kulkę w stercie liści i śpi, a gdy wiosną robi się ciepło , budzi się.
[Wiewiórka] zimą spała w swojej dziupli ,ale często się budziła i zaglądała do swojej spiżarni , gdzie zgromadziła orzechy i nasiona.
[Żaba] spała zimą zagrzebana w mule , budzi się wczesną wiosną i głośno rechocze , zwiastując przyjście ciepłych dni.
[ Niedźwiedź] całą zimę spał w gawrze , było mu tam ciepło i przytulnie , na wiosnę budzi się .
[Ślimak] całą zimę spał zamknięty w muszelce , a na wiosnę budzi się i wystawia czułka zakończone ciekawymi oczami.
Dzieci głośno dzielą nazwy zwierząt na sylaby i rysują tyle kresek ,ile sylab słyszą w każdej nazwie.
Zabawa muzyczna – doskonalenie pamięci ,spostrzegawczości , koncentracji.
Zapamiętaj i powtórz.
Dzieci siedzą odwrócone plecami i słuchają różnych dźwięków. Wydobywamy dźwięki z przedmiotów np. klucze ,torebka foliowa, kosmetyczka zapinana na suwak, butelka plastikowa napełniona do połowy wodą, długopis. Dzieci po wysłuchaniu dźwięku odwracają się i odgrywają usłyszane dźwięki w odpowiedniej kolejności. Podczas zabawy należy wprowadzić stopniowanie trudności , a więc zacząć od trzech różnych dźwięków i stopniowo zwiększać ich liczbę.
Portret Wiosny – wiersz
Oto Wiosna na obrazku.
Grzeje uszy
w słońca blasku.
Kwiat jej zakwit na sukience
i na nosie,
i na ręce.
Ptak jej w bucie gniazdo uwił
Choć o gnieździe nic nie mówił.
A na palcu siadł skowronek
i wygląda
jak pierścionek.
„ Pani Wiosna”- odzwierciedlanie w formie plastycznej treści wiersza- malowanie farbami ,lub rysowanie kredkami.
‘