Edukacja zdalna- maluszki 26.03.2020r.
„W marcu jak w garncu” – zabawy z przysłowiem. Poprośmy aby dziecko mówiło przysłowie w następujący sposób: cicho – głośno; szybko – wolno; wysoko – nisko; coraz wyżej – coraz niżej.
„Fasola” – rozmowa dotycząca wyglądu. Dajmy dziecku możliwość przeżywania wrażeń sensorycznych, niech dziecko nam opowie co czuje mając w ręku fasolę? Niech odpowie na pytania. Czy fasola jest mała czy duża? Czy jest miękka czy twarda?
„Fasolowy ogródek”. Potrzebny nam będzie kubeczek bądź słoik, woda, gaza, nożyczki, gumka recepturka. Proponujemy dzieciom wyhodowanie małych roślin. Dzieci razem z nami ustalają, co po kolei należy zrobić, by założyć uprawę:
-
gazę złożoną 2-krotnie naciągamy na słoik i mocujemy gumkę recepturkę;
-
wlewamy wodę do przygotowanego słoika;
-
umieszczamy nasiona fasoli słoiku z wodą;
-
podpisujemy, np. za pomocą rysunku nasz pojemnik bądź słoik;
-
ustawiamy nasz słoik w słonecznym i ciepłym miejscu.
Po ustaleniu czynności, dziecko wykonuje kolejne etapy prac. Na koniec zanosi przygotowany pojemnik na wyznaczone miejsce i porządkuje stanowisko. Zasugerujmy dziecku, żeby sprawdzało co jakiś czas czy z fasolką coś się dzieje, czy widoczne są jakieś zmiany.
„Zrób tyle, ile…” – zabawa z elementem liczenia.
Dziecko swobodnie biega, maszeruje lub podskakuje po pokoju. Na znak rodzica dziecko: podskakuje / robi pajacyka / robi przysiad tyle razy ile razy rodzic klasnął w dłonie bądź pokazał palców dłoni.