Categories Menu

Opublikowany : cze 19, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 19.06.2020r.

W tym tygodniu rozmawialiśmy o różnych kolorach. Posłuchajcie opowiadania, w którym kolory sprzeczają się ze sobą. Ciekawe, co z tej kłótni wyniknie? Opowiadanie – „Historia tęczy”. Kiedyś, bardzo dawno temu, wszystkie kolory świata zaczęły się sprzeczać. Każdy z nich utrzymywał, że jest najpiękniejszy, najważniejszy, najpotrzebniejszy. Zieleń powiedziała: – Jest oczywiste, że jestem najważniejszym kolorem. Jestem piękna i nie ma beze mnie wiosny, ani lata. Jestem kolorem trawy, drzew, liści. Beze mnie świat byłby smutny. Przerwał jej niebieski: – Patrzysz tylko na ziemię; a co z morzem i niebem? To ja nadaję im kolor. Ja pomalowałem caluteńkie niebo, każdą rzekę, jezioro, morze, ocean. Jestem niezbędny i najważniejszy! Kolor żółty uśmiechnął się swoim zwyczajem: – Jesteście wszystkie bardzo ważne, ale to ja przynoszę światu uśmiech, radość, ciepło. Słońce jest żółte, księżyc jest żółty, gwiazdy są żółte. Wszystko, co pomaluję jest takie piękne, że wszyscy patrzą na to z zachwytem! Czerwień nie mogła znieść tego długiego wywodu: – Ja jestem ponad wami wszystkimi bo ja jestem kolorem serca – miłości. Jestem też kolorem ognia. Daję ludziom ciepło. Beze mnie nie można się obejść! Spór kolorów trwał i coraz bardziej się wzmagał. Nagle na niebie pojawiła się wielka czarna chmura i powiedziała: –...

Czytaj dalej

Opublikowany : cze 19, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-19.06.2020r.

19.06.2020 Temat: Tęczowy świat 1. Jak powstaje tęcza? Poniżej zapraszamy do krótkiego filmiku, który pokazuje jak powstaje tęcza i kiedy możemy ją zaobserwować. https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0   2. A teraz troszeczkę się poruszamy Zapraszamy do wspólnej zabawy wszystkich domowników. „Wakacje, wakacje” – zabawa ożywiająca. Dzieci swobodnie maszerują po pokoju na hasło: Wakacje! dzieci zaczynają biegać, skakać – cieszą się. „Morze, góry” – zabawa bieżna. Dzieci swobodnie biegają po pokoju. Na hasło Rodzica: W góry! dzieci naśladują marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unoszą kolana i wyciągają ręce w górę. Na hasło: Nad morze! – naśladują ruchy pływania. – „Przeprawa przez rzeczkę” – zabawa skoczna. Dzieci z szarf lub skakanek układają dwie równoległe linie w odległości 0,5 m od siebie. Linie te mają imitować dwa brzegi rzeki. Każda osoba przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć na szarfę. 3. „Cukierkowa tęcza” – Do eksperymentu będą potrzebne cukierki, dobrze sprawdzają się SKITTLESy. Rodzic układa na rancie talerza cukierki i wlewa na środek trochę wody. Po chwili dzieci mogą obserwować „wodnistą tęcze”. Oczywiście po skończeniu obserwacji dzieci mogą zjeść cukierki – cukierki będą brudziły palce 4. ”Zakodowana gimnastyka” – pamiętacie naszą zabawę? Dzieci maszerują, podskakują lub biegają po pokoju w rytmie piosenki „Kolorowa piosenka”....

Czytaj dalej

Opublikowany : cze 19, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 19.06.2020r. maluszki

Piątek Temat zajęć: Fryzjer „Fryzjer” – rozwiązanie zagadki A. Maćkowiaka. Jeśli chcesz swój wygląd zmienić, Obciąć włosy i utlenić, Może zgolić je do zera, To iść musisz do … (fryzjera) „Fryzjerski tydzień” J. Kulmowa. – praca z wierszem Od poniedziałku, aż do soboty fryzjer ma bardzo dużo roboty, w poniedziałki – robi przedziałki we wtorki strzyże kędziorki. w środy goli brody, w czwartki, piątki i soboty – kręci paniom papiloty. A gdy mija tydzień cały. Fryzjer w niedzielę za miasto idzie. Siada pod drzewem, w zielonym cieniu i tę piosenkę, gra na grzebieniu: w poniedziałki – robię przedziałki, we wtorki – strzygę kędziorki, w środy – golę brody, w czwartki, piątki i soboty – kręcę paniom papiloty. Rozmowa na temat wiersza; wdrażanie do uważnego słuchania – wspólne określanie jakie czynności wykonuje fryzjer w poszczególne dni tygodnia.. Utrwalanie nazwy dni tygodnia. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Czeszemy włosy”. Zabawa do muzyki z elementem biegu. Dziecko biega do muzyki tanecznej. Kiedy muzyka milknie, dziecko zatrzymuje się i naśladuje czynność czesania włosów. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie. „Fryzura”- działalność plastyczna. Zadaniem dziecka jest dorysowanie oczu, uszu, nosa, włosów do podanego poniżej konturu głowy. Powodzenia!   Język angielski: Proszę...

Czytaj dalej