Categories Menu

Opublikowany : cze 12, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 12.06.2020r.

Zwierzę to nie zabawka, ale żywa istota, która ma swoje uczucia i potrzeby, jeśli żyje w domowych warunkach nie może być pozostawione samemu sobie. Kotek albo piesek uczy odpowiedzialności i wrażliwości, pamiętajcie jednak nawet najłagodniejszy pupil z charakteru może pod wpływem emocji ugryźć lub podrapać domowników. Zwierzątko przebywające w domu to obowiązek głównie dla rodzica nawet, jeśli mały właściciel dba o swojego pupila to rodzic musi stale kontrolować czy dziecko opiekuje się właściwie. Jest wiele zwierząt domowych. Jeśli macie zamiar wybrać zwierzątko a nie możecie się zdecydować zapoznajcie się z artykułem, w którym zawarte są różne ciekawostki na temat zwierząt, które można trzymać w domu. 12 zwierząt domowych, – które najlepsze dla Ciebie? https://www.poradopedia.pl/zwierzaki/12-zwierzat-domowych-ktore-najlepsze-dla-ciebie,3079.html?all=1 Słuchanie wiersza  B. Forma: Przyjaciel Marzy Ania o piesku o kotku marzy Tomek. Jurek chce mieć królika a świnkę morską Romek. Każdy chce mieć przyjaciela dużego lub małego. Zajmować się nim ciągle przytulić się do niego.   Rozmowa na temat treści wiersza – rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom zwierząt domowych, przykładowe pytania do wiersza. – Jakie zwierzęta chciały mieć dzieci z wiersza? – Kto z Was ma jakieś zwierzątko w domu? – Czy każde zwierzę może mieszkać z nami w domu? „Domowy zwierzyniec”– kształtowanie umiejętności dzielenia nazw zwierząt domowych na głoski...

Czytaj dalej

Opublikowany : cze 12, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 12.06.2020r.

Temat: Kim będę? 1. Witamy Was. Propozycje zabaw dla Was mamy;) „Kulawy lisek”- zabawa z elementami czworakowania. Dziecko chodzi po pokoju. Na hasło Lis kuleje! Stają w pozycji na czworakach, odrywają jedną nogę od ziemi i starają się chodzić na trzech kończynach. Na hasło Lis zdrów! Idą na dwóch nogach. „Piekarz”- zabawa ruchowo- słuchowo- wzrokowa. Przygotuj kartę i ołówek. Rodzic recytując wiersz ,rysuje wzory. Dzieci najpierw obserwują, przy powtórzeniu rysują razem z Rodzicem, potem sami. Piekarz w nocy nie śpi wcale( rysujemy kółko), piecze bułki i rogale( dorysowujemy uśmiech-rogal i oczka- bułki). A najwięcej piecze chleba, bo najwięcej go potrzeba(rysujemy koło na zewnątrz koła-buźki, która powstała). Potem kochani dorysujcie szczegóły- włosy, czapkę piekarza, uszy, szyję. Pokolorujcie obrazek. 2. Zagadki słuchowe. Posłuchajcie i spróbujcie na nie odpowiedzieć.   3. A kim Ty chciałbyś/chciałabyś zostać w przyszłości? Porozmawiajcie o tym i narysuj (kredkami lub farbami) siebie w przyszłości. Może jako nauczycielkę/nauczyciela? Lekarza? Piosenkarkę? Zapraszamy do wysyłania swoich prac na adres: nauczaniezdalne@onet.eu   Proszę aby dzieci wysłuchały piosenki w celu powtórzenia liczebników od 1 do 10 count – liczyć one – jeden two – dwa three – trzy four – cztery five – pięć six – sześć seven – siedem eight – osiem nine...

Czytaj dalej

Opublikowany : cze 12, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 12.06.2020r. maluszki

Piątek: 12.06.2020r. Temat zajęć: Papuga Co to za zwierzę? – rozwiązywanie zagadki Z. Dmitrocy. Dziobek ma jak haczyk I okropnie skrzeczy, Czasem umie mówić, Niestety – od rzeczy. (papuga) Zbigniew Dmitroca „Kolorowe ptaki” – praca z obrazkiem z elementem przeliczania. Przygotowujemy obrazki przedstawiające różne rodzaje papug, w tym ary – piękne kolorowe. Zadajemy dziecku pytania: Co to za ptaki?; Gdzie żyją papugi?; Dlaczego w naszym kraju papugi żyją w klatkach?; Jak należy się nimi zajmować?; Co one jedzą i piją?; Czy wszystkie papugi umieją mówić? Ile jest kolorowych papug? Wskaż białą papugę? Czy wszystkie papugi są takie same? „Papugowanie” – zabawa słownikowa. Rodzic mówi różne wyliczanki znane dzieciom, a one starają się je szybko powtarzać, np. Abla – babla, abla – blonie Lata papuga po salonie, Ja nie latam tak jak ona, bo z głowy spadnie mi korona! Emilia Raczek „Papużki na gałąź” – zabawa ruchowa. Rodzic wyznacza skakanką linię, na której ustawia się dziecko. Dziecko- papuga biega na wyznaczonym terenie. Na hasło: Papużka na gałąź! – dziecko ustawia się na wyznaczonej linii. Po chwili odpoczynku biega dalej. „Kolorowa papuga” – działalność plastyczno-techniczna. Przygotowujemy: 2 talerzyki papierowe, farby, flamaster, czarną plastelinę żeby zrobić oko, kolorowy papier,...

Czytaj dalej