Categories Menu

Opublikowany : maj 17, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Ćwiczenia z elementami metody Weroniki Sherborne

Dwa zestawy ćwiczeń wg metody Weroniki Sherborne. W ćwiczeniach bierze udział rodzic lub dwójka dzieci pod kontrolą osoby dorosłej. ZESTAW I Poznawanie własnego ciała: Chodzenie na sztywnych nogach, W siadzie, uderzanie o podłogę całą stopą – szybko i wolno, ,,Zabawne miny” – naśladowanie min pokazywanych przez rodzica lub drugie dziecko. Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu: W parach – jedno dziecko lub rodzic ucieka, skacząc na złączonych nogach, drugie je goni, Jedno dziecko lub rodzic leży na plecach, drugie obchodzi je na czworakach. Nawiązywanie kontaktu z partnerem: Ćwiczenia z: leżenie tyłem – leciutkie ciągnięcie przez partnera za przeguby rąk, Ćwiczenia przeciwko: ,,skała” – siad podparty w rozkroku, współćwiczący próbuje przesunąć skałę, która się opiera. Ćwiczenia kreatywne: Wymyślanie sposobu poruszania się robotów, Improwizacje przy muzyce tanecznej z wykorzystaniem apaszki. ZESTAW II Wyczucie własnego ciała: Pchanie ugiętych kolan do siadu prostego, Chodzenie na gumowych nogach, Bieg z uderzaniem nogami o pośladki, Masowanie różnych części ciała. Zdobywanie pewności siebie i orientacji w przestrzeni: Rodzic tworzy tunel (przez podpór na rękach i nogach), pod którym przechodzi dziecko – zmiana, Zwijanie się w kółko jak najciaśniej – rozwijanie się. Ćwiczenia z: ,,Prowadzenie ślepca” – ćwiczący zamyka oczy i jest prowadzony przez partnera – potem zmiana, Siad rozkroczny...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 17, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-18.05.2020r.

Temat kompleksowy : Zwierzęta domowe 18.05.2020 Temat : Pies- przyjaciel człowiek 1. Witamy Was 🙂 Na początek , zapraszamy do zabawy paluszkowej „Szczeniaczki”( M. Barańska). Nasza Aza ma szczeniaki( dzieci składają razem dłonie kciukami do góry tak, aby przypominały głowę psa). Ten jest taki, a ten siaki( palcem wskazującym dłoni dotykają kolejno wyprostowanych palców drugiej dłoni)Ten jest gładki, ten kudłaty, a ten ma futerko w łaty. Razem jest tych szczeniąt pięć( rozstawiają szeroko palce jednej dłoni). Pogłaszcz pieski, gdy masz chęć!( zginają palce a drugą dłonią je głaszczą). 2. Poproś Rodzica o przeczytanie opowiadania „Domowi ulubieńcy” M.Tokarczyk – Kto może mieszkać z nami w domu? Pani dziś przedszkolakom takie pytanie zadała. Wszystkie dzieci chwilę pomyślały i jedno po drugim zaraz Pani odpowiadały: – Mieszka z nami mama, tata… siostra i brat. – Mieszka z nami babcia, dziadek i wujek Stach. Mały Antoś, który zawsze po cichutku siedział, chwilę pomyślał i tak odpowiedział:. – Z nami w domu mieszka mój pies As, który zawsze szczeka z rana i wszystkich budzi, by nikt do pracy i przedszkola nie się nie spóźnił. Dzieci chwilę się zastanawiały co też Antoś opowiada, ale po chwilach namysłu dzieci jedno za drugim do odpowiedzi rączki podnosiły i Pani mówiły: – Ze mną pokój dzieli...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 17, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-18.05.2020r.

Witamy serdecznie! W tym tygodniu będziemy rozmawiać na temat rodziny. Jest to okazja do przeglądania rodzinnych albumów, miłych wspomnień, rozmów o swoich ulubionych zajęciach, zainteresowaniach. Rodzice mogą przybliżyć dziecku swoją pracę zawodową. Na początek dnia proponujemy małą rozgrzewkę przy piosence „Najpierw skłon”. Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ „Rodzina to…” – zabawa w skojarzenia Prosimy dziecko, aby podawało swoje skojarzenia na temat rodziny kończąc zdanie „Rodzina to…” „Rodzina” – opowiadanie ilustrowane ruchem Do zabawy oprócz dziecka potrzebne są jeszcze dwie osoby: narrator i osoba towarzysząca dziecku w roli brata lub siostry. Przed rozpoczęciem zabawy trzeba ustalić kto jest bratem, a kto siostrą. Brat i siostra ustawiają się na końcu pokoju (potrzeba trochę miejsca). Narrator snuje opowieść, brat i siostra ilustrują ją ruchem. Za każdym razem, gdy padnie słowo brat – osoba w tej roli robi przysiad. Kiedy pojawi się słowo siostra – osoba odgrywająca tę rolę podskakuje. Ponadto i brat i siostra, wykonują ruchy opowiadane w historii. Pewnego dnia rodzeństwo – brat i siostra – wybrało się na spacer do parku. Wyszli ze swego domu i zrobili 3 kroki do przodu (przesuwają się do przodu, robiąc trzy kroki). Następnie brat zauważył ślimaka na liściu akacji i cofnął się o jeden krok. Siostra z kolei usłyszała szelest...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 17, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- maluszki 18.05.2020r.

Temat kompleksowy: Wiosenna łąka Temat zajęć: Kolorowa łąka „Zwierzątka na łące”- zabawa ruchowo- naśladowcza https://www.youtube.com/watch?v=yAxf2YIkwHE „Na wiosennej łące”– opowieść ruchowa. Rodzic opowiada historię, zaś dziecko za pomocą gestów, ruchów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbuje odwzorować treść opowiadania. Autor: Emilia Raczek Jest piękna pogoda, świeci słonko. Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy. Mrówki budują swoje miasto, zajączki skaczą po łące – kic, kic. Żabki pływają w jeziorze – kum, kum. Ptaszki wysoko fruwają po niebie. Bocian dostojnie kroczy: kle, kle. Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wie-trze: szu, szu, szu. Zaczął padać majowy deszczyk: kap, kap, kap. Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków. „Kwiaty i słonko” – Dziecko-kwiat wspina się stopniowo do góry – wolno (przy rejestrach wysokich); opada – kwiat się zwija – przy dźwiękach niskich. Odgłosy łąki- zagadki słuchowe. https://www.youtube.com/watch?v=CSJSdXymXYY Tropiciel-zabawa badawcza. Wycieczka na pobliską łąkę, w celu obserwacji życia na niej. Zadaniem dziecka w trakcie wycieczki jest obserwacja przyrody i zasygnalizowanie rodzicom gdy dziecko zobaczy np. trawę, mlecza, bociana, jaskółkę, żabę, ślimaka, biedronkę, mrówkę, kretowisko, motyla itp. „Biedronka i ważka”– kolorowanka. Link do kolorowanki: https://www.e-kolorowanki.eu/wiosna-kolorowanki/biedronka-i-wazka-kolorowanka/ Udanej zabawy i dobrego dnia...

Czytaj dalej