Categories Menu

Opublikowany : maj 15, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-15.05.2020r.

Piątek: 15.05.2020r. Temat: Plener malarski Dzień dobry dzieci, czy jesteście już gotowi do naszej wspólnej zabawy?- na pewno tak, więc zaczynamy!!na początek dnia przywitamy się:https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4. A teraz trochę ruchu. Opowieść ruchowa „Spacer na łąkę”. Jest pogoda słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci – raz, dwa, trzy. (dzieci maszerują rytmicznie przy dowolnym akompaniamencie) A tu nagle pada deszczyk – kap, kap, kap (dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę) I po liściach tak szeleści – szur, szur, szur (dzieci pocierają dłonią o dłoń) Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze ( dzieci unoszą ręce do góry i szumią szu, szu, szu) Deszcz ustaje – słonko świeci i na łąkę biegną dzieci – hyc, hyc, hyc (dzieci biegają i rytmicznie podskakują) Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą – wszędzie błoto – hop, hop, hop (dzieci robią duże podskoki – rodzic wyznacza rytm) Jest pogoda słonko świeci, żabka wyszła im naprzeciw – bęc, bęc, bęc (dzieci rytmicznie naśladują skoki żabki) Do odpoczynku zachęciła i opowiadanie szybko wymyśliła– możecie również wymyślić opowiadanie, które opowiecie rodzicom. Plener malarski” Widok z okna”. Spójrzcie przez okno i zobaczcie, co widzicie z okna waszego pokoju. Na pewno uda Wam się zobaczyć...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 15, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-maluszki 15.05.2020r.

Temat zajęć: Kącik książki Zabawy ruchowe: Część wstępna „Łapiemy motylki” – zabawa ożywiająca. Rodzic daje dziecku kubek mówi że to siatka na motyle. Dziecko biega, udając, że próbuje złapać do siatki motyla. Część główna „Bocian” – zabawa bieżna z elementami równowagi. Dziecko swobodnie biega po pokoju. Udaje, że jest bocianem. Na hasło: Bocian! Zatrzymuje się i staje na jednej nodze – stara się utrzymać równowagę. „Wesoła biedronka” – zabawa z elementem czworakowania. Dziecko chodzi na czworakach. Na hasło: Wesoła biedronka! kładzie się na plecach – ramiona i nogi wyprostowane. „Żabka na linie” – zabawa skoczna. Rozkładamy długą skakankę. Na sygnał rodzica przeskakuje obunóż wzdłuż skakanki, raz z jednej strony raz z drugiej. „Zbieramy kwiaty” – zabawa z elementami gimnastyki korekcyjnej. Rozkładamy  woreczki/ chustki. Dziecko spaceruje na bosaka. Na hasło Zbieramy kwiaty! Dziecko podbiega do woreczka/chustki i podnosi go stopą. Część końcowa – „Odpoczynek na łące” – zabawa relaksacyjna. Włączamy spokojną muzykę (najlepiej z odgłosami ptaków szum drzew). Dzieci kładą się na plecach i odpoczywają. Bajka dla dzieci „Warto czytać” 🙂 „Moja zakładka do książki” – praca plastyczna – projektowanie i ozdabianie zakładki do książki. Poniżej prezentujemy przykładowy szablon, który może służyć jako inspiracja. Chętnie zobaczymy Wasze zakładki do książek. Ich zdjęcia można przesyłać...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 15, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6

Edukacja zdalna-15.05.2020r.

08 maja obchodziliśmy Dzień Bibliotekarza i Bibliotek. Zobaczcie film, na którym Czerwony Kapturek i wilk zabiorą Was na wycieczkę do biblioteki. https://www.youtube.com/watch?v=IzQuu_Xbih4 Choć nie ma zamka ani kluczyka Często otwierasz ją i zamykasz. W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści, wierszyków, bajek i opowieści. (książka) Piosenka do posłuchania „Książki, kto książki czyta?” Po wysłuchaniu piosenki można tańczyć w rytm muzyki, klaskać, tupać, zaprosić rodziców do wspólnego tańca. Można też powiedzieć, o czym opowiada piosenka. https://www.youtube.com/watch?v=HH9yMctug4c Wspólne oglądanie książek. Pytania kierowane do dziecka: – Czym różnią się od siebie te książeczki? – Czy są tej samej wielkości? – Czy są tej samej grubości? – Czy mają takie same kolory? – Co można znaleźć w książkach? – Gdzie możemy kupić książkę? – Gdzie możemy wypożyczyć książkę? – W jaki sposób dbamy o nasze książki żeby ich nie zniszczyć? Bajki dla dzieci RODZINA TREFLIKÓW „Warto czytać” https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4 Propozycje zabaw: – wkładamy do koszyka różne przedmioty przykrywamy a dziecko rozpoznaje po dotyku, co ma w koszyczku Czerwony Kapturek, – budowanie wieży z klocków dla Śpiącej Królewny, – chowamy jeden bucik i kierujemy dziecko do zguby za pomocą wskazówek (ciepło lub zimno) dziecko szuka pantofelka Kopciuszka. Zadanie – „Co nie pasuje?” – Dziecko wskazuje prawidłowe odpowiedzi mówiąc tak lub nie. Okładka...

Czytaj dalej