Categories Menu

Opublikowany : maj 12, 2020 w Aktualności

Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek

  Podczas zajęć w przedszkolu realizowanych w obszarze „Dbam o swoje zdrowie” wzbogacamy wiadomości dzieci na temat pracy pielęgniarki. Dzieci są zawsze zainteresowane tym tematem. Często podejmują samodzielnie zabawy tematyczne na podstawie zdobytych wiadomości. Uczą się rozumienia konieczności dbania o swoje zdrowie oraz szacunku dla trudnego zawodu pielęgniarki. Dziś, kiedy przypada Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek warto dzieciom przypomnieć o pracy pielęgniarki. Może jest w rodzinie lub wśród najbliższych ktoś, kto wykonuje ten trudny zawód. Wspólnie z dziećmi złóżmy życzenia. Wyrażamy wdzięczność i składamy słowa podziękowania dla wszystkich Pielęgniarek za ich trud i poświęcenie. Dla chętnych: Kolorowanka...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 12, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

PODNIEBIENIE MIĘKKIE- DLACZEGO JEST WAŻNE?

  Podniebienie miękkie to część podniebienia w części tylnej jamy ustnej. Dochodzi do gardła i stanowią go mięśnie, rozcięgno i gruczoły zawarte między górną i dolną warstwą błony śluzowej. Nie ma bazy kostnej. O, jakie to mądre  Gdy otworzymy szeroko usta – zobaczymy w głębi jamy ustnej mały, wiszący języczek, który jest ruchomy i odgrywa również bardzo ważną rolę w procesie realizacji głosek (właśnie tym języczkiem zakończone jest tzw. podniebienie miękkie). Wszelkie nieprawidłowości jego budowie, rozszczepy, zbyt mała ruchomość, słabe mięśnie podniebienia miękkiego – również przyczyniają się do powstawania różnego rodzaju wad wymowy. Przede wszystkim powodują nieprawidłowa realizację głosek k, g, m, n, ę, ą. Dlatego zadbajmy o jego prawidłowe funkcjonowanie poprzez odpowiednie ćwiczenia. Ćwiczenia podniebienia miękkiego nie są specjalnie trudne, tajemnicą jego wzmocnienia jest, jak we wszystkim, systematyczność i wytrwałość. Zatem ćwiczmy dla pięknej, czystej wymowy. Wystarczy jedno, dwa, trzy ćwiczenia, ALE warunek – codziennie – i problemy wkrótce znikną.  ĆWICZENIA PODNIEBIENIA MIĘKKIEGO Ćwiczenia powinny być wykonywane dokładnie i powoli, na początku przed lustrem. Oddychamy swobodnie z otwartą buzią, patrzymy na podniebienie miękkie w lusterku – mówimy [a] i patrzymy, jak się unoszą mięsnie (ćwiczenie ma uświadomić dziecku, nad czym pracuje), Ziewamy szeroko, obserwując...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 12, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-12.05.2020r.

„Jak powstaje książka?” Rozmowę z dzieckiem możemy zacząć od pytania Skąd się biorą książki? Porządkując wiadomości dziecka wspólnie określamy zawody związane z powstawaniem i rozpowszechnianiem książek (autor, redaktor, ilustrator, drukarz, księgarz, bibliotekarz). Dziecko zastanawia się, czym taka osoba zajmuje się, jakie czynności wykonuje podczas swojej pracy. Zapraszamy do obejrzenia filmu edukacyjnego „Jak powstaje książka?” https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8 Bajkowe zagadki Rogi ma na głowie, słynie z pięknej brody. Mieszka w Pacanowie, w bajce ma przygody. (Koziołek Matołek) Jest rzadkim zwierzęciem, podobnym do Burka. W bajce Czerwonego pożarł nam Kapturka. (wilk) Z bajek jest nam znana. Choć żyje w ciemności, pozostaje dla nas symbolem mądrości. (sowa) Może złote jajka znosić tylko w bajkach. (kura) Maleńki człowieczek z wielu baśni i bajeczek. (krasnoludek) Z jakiej jesteśmy bajki? To my – braciszek i siostrzyczka. Znaleźliśmy w lesie śliczną chatkę, całą ze słodkiego pierniczka. (Jaś i Małgosia) Jaka to postać znana z wielu bajek, co często na latającej miotle w podróż się udaje? (czarownica) Kochany przez wszystkich miś. Jego przyjaciel to Krzyś. Czerwony serdaczek i wesoła mina, od baryłki miodu każdy dzień zaczyna. (Kubuś Puchatek) Z drewna wystrugany, chłopiec z bajki znany. Kiedy kłamał w głos, szybko rósł mu nos. (Pinokio) Bajkowa ilustracja Zaproponujmy dziecku, aby wykonało ilustrację do ulubionej bajki....

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 12, 2020 w Grupa 2, Grupa 3

Edukacja zdalna- 12.05.2020r.

Wtorek 11.05.2020 Temat: Zwierzęta na łące Zapraszam do porannej gimnastyki Teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie:https://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac W trakcie oglądania będziecie musieli odgadnąć zagadki i odpowiedzieć na kilka pytań. Zabawa ruchowo-naśladowcza”Pszczółki”-dzieci- pszczółki biegają po pokoju w rytmie podawanym przez rodzica i naśladują bzyczenie pszczół. Gdy dźwięk milknie, siadają na kwiatku-podłodze. Przygotujcie kolorowe wstążki, będą Wam potrzebne do zabawy. Zabawa „Prawda czy fałsz”- rodzic mówi zdania o łące a dzieci określają ich logiczność: prawda – podnoszą wstążki do góry, fałsz – kładą je na kolanach. Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle. Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki. Pod ziemią długie korytarze ryje kret. Wiosną na łące dzieci lepią bałwana. Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie. A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra. Dla chętnych. Zaproście do wspólnej zabawy rodziców, rodzeństwo. Jeżeli mieszka z Wami babcia i dziadziuś to również. taniec zygzak:https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs karty pracy- waszym zadaniem będzie nazwać wszystkich mieszkańców łąki, podzielicie je na sylaby, wykonać zadania według podanej instrukcji na kartach.    ...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 12, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- maluszki 12.05.2020r.

Temat zajęć: Moja książeczka „Moja ulubiona bajka”– zabawa słownikowa. Dziecko opisuje swoje ulubione bajki, podaje tytuł i krótko opowiada treść bajek. „Motyle”- dziecko siedzi na dywanie. Kiedy w tle słychać wolną muzykę, zamienia się w piękne kolorowego motylka- chodzi powoli, macha rękoma. Gdy dziecko usłyszy pauzę muzyczną, motylek siada na kwiatku i odpoczywa – powrót do pozycji wyjściowej. „Kwiaty i słonko”- dziecko kwiat wspina się stopniowo do góry- wolno (przy rejestrach wysokich); opadają- kwiaty się zwijają (przy dźwiękach niskich). „Tańczący woreczek”- zabawa rytmiczno- zręcznościowa. Szybka muzyka- bieg po pokoju. Muzyka wolna- dziecko zatrzymuje się i przekłada woreczek bądź niewielką maskotkę najpierw pod lewą a potem pod prawą nogą. „Majowe przysłowia”- recytacja przysłowia w tempie podanym przez rodzica- raz wolno, raz szybko: Wiosenny miesiąc to maj, kwitnie wtedy cały kraj. Wycinanie- zabawy rozwijające motorykę...

Czytaj dalej