Categories Menu

Opublikowany : maj 11, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 11.05.2020r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: NA ŁĄCE Poniedziałek 11.05.2020 Temat: Rośliny na łące Dzień dobry. Witam Was bardzo serdecznie. Mam nadzieję, że zdrówko i dobry humor dopisują. W tym tygodniu porozmawiamy na temat wiosennej łąki.. Zwrócimy szczególną uwagę na jej mieszkańców i rośliny na niej rosnące. Zapraszam Na dobry początek dnia przywitamy się:https://www.youtube.com/watchv=dvSAoxWiVT4 Wiersz „Łąka” Mieczysława Buczkówna Na łąkę trzeba iść rano Kiedy jest jeszcze rosa – cichutko przystanąć I słuchać Jak brzęczy pszczoła jak bąk a jak osa Patrzeć jak skrzydła motyli Zamykają się i otwierają Jak mała biedronka Na łódce z listka płynie Po zielonym kołysaniu – A potem trzeba się pochylić Nad każdym kwiatem I zapytać jak ma na imię. Po wysłuchaniu porozmawiajcie z rodzicami przez chwilę na temat treści wiersza: O jakim miejscu była mowa w wierszu?  Co można spotkać na łące? Kto mieszka na łące? Dlaczego należy się tam zachowywać cichutko? Jeżeli nie pamiętacie jakie kwiaty rosną na łące zapraszam, abyście posłuchali uważnie bajki: https://www.youtube.com/watch?v=xDHjZRyFOfU Spróbujcie teraz rozpoznać i nazwać kwiaty na obrazkach- jeżeli będziecie mieć z tym problem poproście rodziców o pomoc.   Zobaczcie jakie piękne kwiaty rosną na łące:https://www.youtube.com/watch?v=hqpM5idzy A teraz trochę ruchu, pobawcie się wspólnie z domownikami: https://www.youtube.com/watch?v=3OJHt-oEyTk Zabawa rytmiczna z tekstem B. Ostrowskiej „Niezapominajki to są kwiatki z bajki”...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 11, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-11.05.2020r.

W tym tygodniu zastanowimy się nad rolą, jaką odgrywają w naszym życiu książki. Zachęcamy do wspólnego oglądania i czytanie książek – zwrócenia uwagi na różne ich rodzaje i przydatność w życiu (albumy, atlasy, bajki, przewodniki, poradniki itp.). Kłótnia książek Łukasz Bernady W sobotę w bibliotece zrobił się szum. To kolorowe książki dla dzieci kłóciły się między sobą. – Ja jestem najciekawsza – przechwalała się historia o piratach. – Opowiadam o niesamowitych przygodach! – Nieprawda! – odpowiedziała inna. – U mnie można przeczytać informacje o dinozaurach. Dzieci wolą dinozaury niż piratów. – Nie macie racji! – krzyknęła następna. – Najciekawsze są nowe modele aut! Potem włączyły się też inne książki. Już nikt nikogo nie słuchał. O rozwiązanie poproszono mądrą księgę baśni. – Zanim odpowiem – rzekła – wykorzystam czar wróżki z bajki i zabiorę was w podróż po naszym miasteczku. Wypowiedziała zaklęcie i okno się uchyliło, a książki wyfrunęły jak ptaki, machając okładkami. Nastał wieczór i w wielu oknach paliły się światła. Książki zaglądały do mieszkań. W jednym dzieci czytały historię przygodową. W drugim dziewczynka siedziała nad stronicami o ciastkach i wypiekach. Jeszcze w innym pan trzymał w rękach powieść. Zajrzały do wielu okien i przekonały się, że ludzi interesują bardzo różne książki. Po powrocie milczały zawstydzone. –...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 11, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Zabawy ruchowe

Trzy zestawy zabaw z udziałem rodzica, innej dorosłej osoby lub rodzeństwa. ZESTAW I Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe ,,Idziemy na działkę” – dziecko z rodzicem maszerują po obwodzie koła. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych ,,Wyrywanie marchewki” – dziecko naśladuje czynność wyrywania marchewki, potem prostuje się, rozgląda i powtarza czynność. Ćwiczenia tułowia ,,Grabienie liści” – dziecko naśladuje grabienie liści leżących przed nim i po bokach, wykonując skręty tułowia. Biegi ,,Jadące wózki z marchewką” – dziecko z rodzicem dobierają się w parę. Stają jeden za drugim i podają sobie ręce. Bieg w różnym tempie: wolno – wózki pełne marchewki, szybko – wózki puste. Marsz po obwodzie koła przy dowolnej piosence. ZESTAW II Zabawy z wykorzystaniem szarf i woreczków (szarfę można zrobić ze wstążki, woreczek zastąpić pluszakiem) Zabawa ,,Zaprzęgi” – dziecko w parze z rodzicem połączeni szarfą biegają po pokoju. Na sygnał zatrzymują się i następuje zmiana. Zabawa ,,Wchodzimy do worka” – przekładanie szarf przez siebie, zaczynając od nóg do głowy. Zabawa ,,Ładowanie worków na wóz” – dziecko przenosi woreczek na plecach jako duży i ciężki worek ze zbożem. Zabawa ,,Przewożenie zboża do młyna” – dziecko z rodzicem tworzą jeden wóz, chwytając się za szarfę. Biegną równym tempem, tak jakby jechał wóz. Koniem może być rodzic lub dziecko. Zabawa ,,Wiatraczki” –...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 11, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- maluszki 11.05.2020r.

Temat kompleksowy: Księgi, książki, książeczki. Temat zajęć: Nasze książki „Niejadek” G. Wasielewicz – zabawa usprawniająca narządy mowy dziecka. Uparł się Grześ: „Nie będę jeść”. (Nabieramy powietrza pod dolną i górną wargę.) Zacisnął usta, wydął policzki. (Wciągamy wargi do jamy ustnej. Nabieramy powietrza w policzki i krótko przytrzymujemy.) „Nie zadowolą mnie nawet pierniczki”. (Mlaskamy językiem. Marszczymy brwi, robimy rozzłoszczoną minkę.) Język zamlaskał, był rozzłoszczony: „Jestem już bardzo wyposzczony”. (Przesuwamy czubkiem języka po zębach, mając zamknięte usta.) Dreptał nerwowo po całej buzi: „Niech wargi ktoś do otwarcia zmusi”. (Ściągamy i wysuwamy zaciśnięte usta. Wypychamy językiem dolną wargę wewnątrz jamy ustnej.) „Chcę jeść i basta!”- tak się wysilił, że się przecisnął, (Przeciskamy język przez zaciśnięte wargi na zewnątrz.) i usta rozchylił. (Wysuwamy do przodu przez rozchylone wargi.) „Książki”– prezentacja różnego rodzaju książek dla dzieci, albumów, podręczników, e-booków itp. Rodzic zadaje pytania (na przykład): Dla kogo przeznaczone są te książki? Jak wyglądają te wszystkie książeczki?; Czym one się różnią?; Dlaczego należy czytać książki? „Książki na półkę”- zabawa ruchowa. Rodzic wygrywa jakiś rytm a dziecko go realizuje. Na przerwę w wygrywanym rytmie Rodzic podaje hasło: „Książka na półkę!”. Dziecko ustawia się we wcześniej umówionym miejscu. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie....

Czytaj dalej