Categories Menu

Opublikowany : maj 7, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 07.05.2020r.

07.05.2020 TEMAT: Jak powstaje książka „Droga do babci”- opowieść ruchowa. Prosimy, żeby rodzic przeczytał dziecku opowieść, a dziecko zilustrowało ruchem jej treść. Mała dziewczynka w czerwonym kapturku idzie przez las (marsz w miejscu). W ręku niesie koszyczek ze smakołykami (machanie ręką wzdłuż ciała). Rozgląda się i widzi drzewa: wysokie- (dzieci stają na palcach, ręce wyciągnięte w górę) i niskie (dzieci przechodzą do przysiadu). Obserwuje ptaki, które wirują nad jej głową (naśladowanie lotu ptaków). W całym lesie rosną cudowne kwiatki. Z tych najpiękniejszych Czerwony Kapturek robi bukiecik dla swojej babci (skłony przedstawiające zbieranie kwiatków i wąchanie). Nagle dziewczynka widzi groźnego wilka. Szybko musi się ukryć (przysiad z głową między nogami). Na szczęście nieznajomy nie zauważył dziewczynki. Teraz może śmiało biec do swojej babuni (bieg w miejscu). Co to jest książka? – Spróbujcie odpowiedzieć na to pytanie wieloma zdaniami. A teraz posłuchajcie, co na ten temat mają do powiedzenia inne dzieci. https://youtu.be/PU2HkdMOBo0 Jak powstaje książka?- Drodzy rodzice przeczytajcie proszę wiersz„Jak powstaje książka?” Magdaleny Tokarczyk. A później wspólnie zobaczcie w filmie, jak wygląda to, co w wierszu zapisane. „Jak powstaje książka? Dzisiaj się dowiemy jak książki powstają i jaką drogę do nas przemierzają. Gdy pisarz ma już pomysł na książkę, to jest już dobry początek. Wszystko dokładnie zapisuje,...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 7, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- maluszki 07.05.2020r.

Temat: „Legendy polskie” „Mała kózka” – ćwiczenia ortofoniczne. Dzieci naśladują odgłosy wydawane przez kozę – meee. „Przysmaki kózki” – ćwiczenia języka i policzków. Dzieci udają gryzienie trawy, a następnie jej przeżuwanie z zamkniętymi ustami. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych Część wstępna: „Szybko – wolno” – zabawa ożywiająca Wybierzcie sobie muzykę (wolną i szybką). Gdy tempo jest wolne – maszerujemy, gdy tempo jest szybkie – biegamy. Część główna: – „Sprzątamy pokój” – zabawa bieżna Proszę ułóżcie sobie koło np. z klocków. Podskakujemy, możemy biegać, na sygnał rodzica chwytamy stopami np. chusteczki i wkładamy do koła. – „Shrek i osioł” – zabawa z elementami chodzenia na czworakach. Dzieci maszerują wspięte na palcach – udają duże ogry. Na hasło: Osioł! – chodzą na czworakach. – „Skok przez płot” – zabawa z elementem skoku. Wyznacz sobie linią – płot. Zadanie polega na przeskoczeniu jej. Część końcowa: – „Czyste powietrze” – ćwiczenia oddechowe Wciągamy powietrze nosem i wypuszczamy ustami. Zapraszam do ćwiczeń.   „Janek wspina się po linie” – zabawa paluszkowa do wiersza M. Barańskiej Janek wspina się po linie Jak najwyżej, aż do chmury. „Po co się tam wspinasz, Janku?” „Chcę popatrzeć na was z góry!” (Wers 1. i 2.) Dziecko trzyma przed sobą pięści ustawione jedna...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 7, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 07.05.2020r.

1.Pokoloruj Godło Polski. 2. Pokoloruj flagę Polski. 3. Wiersz „ Jesteśmy Polakami” My jesteśmy Polakami, naszym godłem Orzeł Biały. A stolicą jest Warszawa, znać jej nazwę ważna sprawa. Nauczyłem się w przedszkolu, rzecz to bardzo oczywista, dbać o wszystko dookoła, bo ojczyzna jest mi bliska. My jestesmy Polakami , Nasze Tatry są górami, A królową rzek jest Wisła. Polska to nasza Ojczyzna. 4.Połącz wyrazy z odpowiednimi obrazkami. FLAGA HYMN...

Czytaj dalej