Categories Menu

Opublikowany : maj 5, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Fitness dla dzieci

Dziś propozycja ćwiczeń w formie zajęć fitness dla dzieci 🙂 Przez cały czas maszerujemy i dodajemy tylko ruchy rąk lub nóg. Najlepiej jeśli będziecie ćwiczyć w rytm waszej ulubionej muzyki razem z rodzicami. Marsz w miejscu 1. Unoszenie wyprostowanych rąk do góry jakbyśmy chcieli coś wycisnąć do sufitu x8 marsz w miejscu 2. Wyciąganie rąk do przodu jakbyśmy coś pchali x8 marsz w miejscu 3. Machanie rękami jak przy pajacykach x8 marsz w miejscu 4. Podnoszenie na zmianę rąk bokiem w górę x8 marsz w miejscu 5. Przechodzenie z nogi na nogę z wysokim uniesieniem kolan x8 marsz w miejscu 6. Przyciąganie rękami kolan do klatki piersiowej x8 marsz w miejscu 7. Unoszenie nóg z klaśnięciem pod kolanem x8 marsz w miejscu 8. Przeskakiwanie z nogi na nogę z zatrzymaniem się na jednej nodze x8 marsz w miejscu 9. Przysiady x8 marsz w miejscu 10. Skoki w przód i w tył x8 marsz w miejscu 11. Pajacyki x8 marsz w miejscu 12. Wysokie wyskoki w górę x8 Na koniec kładziemy się na podłodze, wydłużamy całe ciało, wyciągamy ręce za głowę i bierzemy głęboki powolny wdech. Odkładamy ręce wzdłuż tułowia z powolnym wydechem x5 Koniec Ufff…...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 5, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną

5 maja obchodzimy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną. Święto to zostało zapoczątkowane we Francji w latach 90. XX wieku, w celu przeciwdziałania dyskryminacji osób niepełnosprawnych w życiu codziennym. Obchody tego święta to dobry czas, żeby porozmawiać z dziećmi o akceptacji, o tym, że wszyscy jesteśmy różni, a każdy bez wyjątku zasługuje na szacunek. Różnorodność jest normą, nie wyjątkiem. Przecież każdy z nas ma jakieś trudności i ograniczenia, ale to co ważne i o czym należy pamiętać – wszyscy, niezależnie od tego czy jesteśmy mniej czy bardziej sprawni, mamy wiele umiejętności, talentów i możliwości. Poniżej zamieszczamy kilka linków do filmiku, audiobooka czy książek, które pomogą w przybliżeniu tematu dzieciom: Książka „Duże sprawy w małych głowach” „Moim celem było opowiedzenie dzieciom w książce, czym jest niepełnosprawność. Chciałam pokazać, że niepełnosprawność to inne odczuwanie, widzenie, a czasem także inne rozumienie świata. Dzieci w sposób naturalny są otwarte na inność, chciałabym w nich tę otwartość podtrzymać i sprawić, by niepełnosprawność nie była tematem tabu w ich środowisku. Tą publikacją chciałam również obalić kilka stereotypów i sprawić, aby dzieci zdrowe przestały się bać dzieci niepełnosprawnych.” – mówi autorka książki Agnieszka Kossowska. https://www.youtube.com/watch?v=N1sTKBOs78A – krótki film dotyczący niepełnosprawności intelektualnej oparty na opowiadaniu z książki „Duże sprawy w małych głowach”. https://www.youtube.com/watch?v=YQFpPOns2eo – audiobook „Duże sprawy w małych głowach” rozdział IV –...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 5, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 05.05.2020r.

05.05.2020 TEMAT: W książce znajdziesz wszystko Wspólne z rodzicami oglądanie różnych rodzajów książek – z bajkami, albumów, encyklopedii dla dzieci itp. Magiczna książeczka – zabawa matematyczna Dziecko ustawia krzesło na środku pokoju i bierze książkę do ręki. Stoi z książką naprzeciwko krzesła. Zgodnie z pleceniem rodzica dziecko kładzie książkę we wskazanym miejscu: Połóż książkę na krześle, pod krzesłem, za krzesłem, obok krzesła. Trzymajcie książkę nad krzesłem. Zabawę powtarzamy kilka razy. Duża czy mała? Do tej zabawy będziecie potrzebować kilku książek w różnych rozmiarach. Zadaniem dzieci jest ich układanie od największej do najmniejszej i odwrotnie lub od najcieńszej do najgrubszej. Porozmawiajcie z rodzicem o zasadach korzystania z książek. Czy wy korzystacie prawidłowo? Z pewnością kochane przedszkolaki tak. Zasady prawidłowego korzystania z książeczek: 1. Zawsze myj ręce przed korzystaniem z książki 2. Nie oglądaj, gdy jesz czy pijesz 3. Nie pisz, nie rysuj 4. Nie kop, nie rzucaj i nie siadaj 5. Nie wyrywaj karteczek 6. Odkładaj książki na półkę „Smutna książeczka” Pewnego dnia ze swej półeczki, skoczyły na ziemię wszystkie książeczki. Razem tańczyły, razem śpiewały, I bardzo dobrze się rozumiały. Lecz jedna książeczka w kącie została, taka samotna i taka mała. Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek, karteczki z niej powyrywała i długopisem strony popisała. Cichutko w kącie książeczka płakała, bo do czytania się nie nadawała. Pamiętajcie zatem dzieci kochane, że książeczki chcą i lubią...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 5, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- maluszki 05.05.2020r.

Temat: Legendy polskie „Legenda o Smoku Wawelskim” – słuchanie legendy Dawno, dawno temu w grodzie Kraka zamiast króla panował wielki strach. Pod zamkiem zamieszkał bowiem olbrzymi i okrutny smok. Każdego dnia okoliczni mieszkańcy musieli przynieść mu kilka krów, byków, owiec a ostatecznie drobiu. Najodważniejsi śmiałkowie próbowali rozprawić się z żarłocznym potworem, ale w pojedynku ze smokiem stawali się jego obiadem lub kolacją. Ani mądry król, ani jego najmądrzejsi doradcy nie potrafili znaleźć wyjścia z tej sytuacji. W tym czasie w okolicach Wawelu żył młody szewczyk. A że był dobrym chłopcem, to postanowił znaleźć sposób na zniszczenie smoka. Pewnego dnia stanął przed królem i rzekł: – Pozwól królu, że pokonam smoka. – Ty? – zdziwił się Krak, bowiem żal mu się zrobiło dzielnego chłopca.  Nie mając innego wyjścia  zgodził się na jego prośbę. Szewczyk nie marnował czasu. Od razu zabrał się do roboty. Wypchał skóry baranie siarką i smołą, a następnie zaszył je i podrzucił pod smoczą jamą. Żarłoczny smok, gdy tylko zobaczył zwierzęta, natychmiast je połknął. Jak po każdym porządnym posiłku i tym razem odbiło mu się ogniem, a wtedy w jego brzuchu buchnęły gorące płomienie. Smok szybko pobiegł do pobliskiej rzeki Wisły i zaczął zachłannie pić wodę w nadziei, że ugasi wewnętrzny pożar. Pił i pił, a jego brzuch był...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 5, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 05.05.2020r.

Święta majowe są dobrą okazją do rozmów z dzieckiem na temat naszego kraju, naszych symboli narodowych, a także ważnych miejsc i krain geograficznych. Poniższy tekst może nam w tym pomóc. „Palcem po mapie” – opowiadanie Lilianny Bardijewskiej Za oknem było pięknie, ale za zimno, żeby wyjść na dwór. – Fajnie byłoby pojechać w góry – rozmarzył się Maksio. – Ja wolę nad morze! – stanowczo stwierdziła Julcia. Jeżyk zjeżył się, bo kłótnia już wisiała w powietrzu… Na szczęście w tym momencie do domu wszedł Tata z tajemniczym okrągłym pakunkiem. – Piłka plażowa! – wykrzyknęły bliźniaki. Ale szybko okazało się, że to nie jest taka zwykła piłka. Były na niej narysowane wszystkie oceany, morza i kontynenty. – Możemy wyruszyć w podróż dookoła świata! – ucieszyła się Julcia i zakręciła piłką. Zawirowały obie Ameryki, i Afryka, i Azja z Australią, i Antarktyda. – My jesteśmy tu! – powiedział Maksio, zatrzymując piłkę na Europie. – Gdzie? Nie wiedzę nas – zmartwił się jeżyk, wpatrując się w palec Maksia. – Na północy Europy – wyjaśniła Julcia i rozłożyła na podłodze wielką mapę, na której były zaznaczone wszystkie europejskie kraje. – A co to jest Północ? – dopytywał się zaciekawiony Gutek. – To jedna z czterech stron świata, którą zawsze wskazuje kompas! – Maksio ucieszył się, że może...

Czytaj dalej