Categories Menu

Opublikowany : kw. 23, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-23.04.2020r.

1.Przeczytaj. Kury Doroty. To kury Doroty. Dorotka ma te kurki od mamy. Ruda kura to Kuma. Biała kura to Maruda. Dorotka karmi te kury. Ile kur ma Dorotka? 2. Wpisz w okienka kolejne brakujące liczby. 1 2 4 6 9 7 3 3.Policz koraliki i wpisz w okienka liczbę. ooooooooo ooooooo ooooo 3.Narysuj przedmioty, których nazwy rozpoczynają się podanymi sylabami. sa te...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 23, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 23.03.2020r.

23.04.2020 TEMAT: Na śmieciarce   Utrwalenie piosenki: „Ziemia wyspa zielona”.  https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs  Nie warto mieszkać na Marsie,  Nie warto mieszkać na Wenus.  Na Ziemi jest życie ciekawsze,  Powtarzam to każdemu.  Ref. Bo Ziemia to wyspa, to wyspa zielona,  Wśród innych dalekich planet.  To dom jest dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,  Więc musi być bardzo zadbany.  Chcę poznać życie delfinów  I wiedzieć co piszczy w trawie.  Zachwycać się lotem motyla  I z kotem móc się bawić.  Ref. Bo Ziemia to wyspa, to wyspa zielona,  Wśród innych dalekich planet.  To dom jest dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,  Więc musi być bardzo zadbany.  Posadźmy kwiatów tysiące.  Posadźmy krzewy i drzewa,  Niech z nieba uśmiecha się słońce,  Pozwólmy ptakom śpiewać.  Ref. Bo Ziemia to wyspa, to wyspa zielona,  Wśród innych dalekich planet.  To dom jest dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,  Więc musi być bardzo zadbany.      Śmieciarz – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk. Szczypior jest śmieciarzem! Szczypior jest śmieciarzem! – krzyczał Kuba, biegając po całej sali. – Zbiera z ulicy kapsle. – Nie przezywaj go, sam jesteś śmieciarzem – Elizka stanęła w obronie kolegi. Szczypiorowi łzy zakręciły się w oczach. – To nie można zbierać kapsli? Były fajne, kolorowe. Bawię się nimi z bratem – powiedział cichutko. – Proszę...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 23, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Nadwrażliwość słuchowa

Nadwrażliwość słuchowa* Słyszenie to umiejętność odbierania dźwięków. Nadwrażliwość słuchowa uniemożliwia normalne funkcjonowanie w społeczeństwie. Jest objawem utraty równowagi pomiędzy procesami hamowania i wzmacniania w układzie nerwowym, co prowadzi do obniżenia progu pobudzenia. To nieprzyjemne odczuwanie dźwięków, które występują w codziennym życiu. Objawy nadwrażliwości słuchowej u dziecka: Zasłania uszy; Ma problemy z zasypianiem, często się wybudza; Niechętnie bawi się zabawkami, które wydają dźwięki; Jest w stanie usłyszeć dźwięki, które dla innych nie są słyszalne; W zatłoczonych miejscach „wyłącza” się, nie reaguje na polecenia, wydaje się, jakby nie słyszało; Dzieci z spektrum autyzmu, u których obserwuje się nadwrażliwość słuchową często krzyczą w miejscach, gdzie występują nieprzyjemne dźwięki, np. w przedszkolu. W ten sposób hamują przypływ nieprzyjemnych dla niego dźwięków; Przeszkadzają mu hałasy płynące z życia codziennego, np. dźwięk odkurzacza. Nie jest konieczne występowanie wszystkich wymienionych objawów, wystarczą nawet pojedyncze o dużym nasileniu. W jaki sposób można pomóc dziecku z nadwrażliwością słuchową? W miejscach nadmiernie głośnych zaleca się stosowanie słuchawek na uszy lub zatyczek do uszu; Należy unikać dźwięków, których dziecko się boi; Ograniczyć do zera nadmiar sztucznych dźwięków płynących z telewizora, radia, komputera, telefonu; Do dziecka należy mówić powoli, nie krzyczeć; Zabawy wspomagające rozwój słuchowy dziecka: Podskoki w rytm muzyki w różnych kierunkach; Zabawa „ Gdzie ukrył się zegarek?”-...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 23, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- maluszki 23.04.2020r.

Temat zajęć: W wiejskim gospodarstwie „Rymowane wierszyki” – ćwiczenia słuchowe wypowiadanie zrytmizowanego tekstu w połączeniu z ruchem: Świnki tu, świnki tam ti ti ta ti ti ta Ja w chlewiku świnki mam ti ti ti ti ti – klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu; – równoczesne klaskanie, maszerowanie z recytacją tekstu; Zapraszam was do zabawy. „Zwariowana świnka” – zabawa dydaktyczna Proszę o przygotowanie dwóch tasiemek w różnych długościach w kolorze żółtym i czerwonym (mogą być inne kolory). Zwariowana świnka chciała zrobić z żółtej tasiemki kokardę na swój ogonek, ale potrzebuje długiej tasiemki. Która tasiemka jest dłuższa, a która krótsza? Proszę rodziców, aby pomogli dziecku sprawdzić, która tasiemka jest dłuższa za pomocą linijki i zademonstrować dzieciom sposób dokonywania pomiaru długości. Dzieci same mogą sprawdzić, która tasiemka jest dłuższa. „Przy wodopoju” – ćwiczenia językowe Dzieci wysuwają język szeroki, na przemian wąski, płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka...

Czytaj dalej