Categories Menu

Opublikowany : kw. 22, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Rozwijanie percepcji wzrokowej

Rozwijanie percepcji wzrokowej 1. Składanie pociętych obrazków • wg wzoru (np. przecięte na kilka części dwie identyczne kartki pocztowe – rodzic układa swoją jako wzór, a następnie to samo robi dziecko) • bez wzoru (można tu wykorzystać różne obrazki, pocztówki, zdjęcia – pocięte na kawałki) 2. Uzupełnianie braków na obrazkach – można w tym celu wykorzystać gotowe obrazki dostępne w Internecie, na których brakuje pewnych części – zadaniem dziecka jest rozpoznanie i nazwanie brakujących części/przedmiotów (np. brak nosa w rysunku twarzy). 3. Wyodrębnianie różnic miedzy obrazkami – można wykorzystać obrazki dostępne w dziecięcych gazetkach (zadaniem dziecka jest znaleźć różnice między obrazkami – ich ilość jest zazwyczaj określona, np. 5 różnic) 4. Układanie historyjek obrazkowych. Opis obrazków zgodnie z kolejnością zdarzeń. 5. Układanie puzzli – najpierw z dużych puzzli, potem z coraz mniejszych (stopniowo zwiększamy również liczbę elementów). 6. Przerysowanie prostych figur i kształtów (koło, trójkąt) – najpierw w oparciu o prezentowany wzór, potem z pamięci – prezentujemy wzór przez kilka sekund potem chowamy go i dziecko rysuje z pamięci. 7. Segregowanie figur ze względu na wielkość, kolor, kształt. 8. Wyszukiwanie elementów na obrazku lub w otoczeniu – według nazwy („czy jest na tym obrazku jakieś zwierzę?”, „pokaż mi na tym zdjęciu wszystkie dzieci, które mają czapki”) lub...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 22, 2020 w Aktualności

Dzień Ziemi

Dzisiaj 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. To największe i najbardziej popularne święto ekologiczne na świecie. Celem święta jest promowanie proekologicznych postaw w społeczeństwie oraz budowanie wspólnej odpowiedzialności za Ziemię. Podczas dzisiejszych zabaw z dziećmi w domu zadbajmy o kształtowanie ich aktywnej postawy  w zakresie ochrony przyrody. Bajka edukacyjna „W kontakcie z naturą”. Chętnie zobaczymy Wasze prace związane z proekologicznymi zachowaniami. Zdjęcia prac można przesyłać na naszego e-maila: nauczaniezdalne@onet.eu.  Przesłane zdjęcia umieścimy na stronie internetowej. Zapraszamy!...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 22, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Fizjoterapia- ćwiczenia

Dziś zestaw ćwiczeń które mogą wykonywać dzieci bez podziału na wiek, w zależności od umiejętności fizycznych. Myślę że warto wykonać chociaż po 4 powtórzenia aby się przekonać że nie są takie trudne 🙂 1.Dziecko stoi w swobodnie, w małym rozkroku, woreczek trzyma oburącz przed sobą. Na polecenie przenosi woreczek oburącz za głową (łokcie w górze, cofnięte w tył), puszcza woreczek za plecami, następnie skłania się w przód, chwyta woreczek oburącz, podnosi go w przód w skos.  2.Leżenie przodem, woreczek pod brodą, trzymany oburącz za rogi. Uniesienie na moment w górę klatki piersiowej i łokci, a następnie powrót do leżenia. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, trzymając cały czas woreczek. 3.Leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach, woreczek między stopami. Podnoszenie nóg w górę w pion z jednoczesnym głębokim wdechem i stawianie na ziemi z wydechem. 4.Siad skrzyżny, woreczek na głowie, ręce złożone na kolanach, plecy proste. Skłon tułowia w lewo (bardzo wolno) – woreczek spada na podłogę. Podnieść woreczek lewą ręką, położyć go na głowie i ćwiczenie wykonać w prawą stronę. 5.Przetoczenie się z leżenia tyłem do leżenia przodem. Leżenie przodem, broda oparta na dłoniach, w dłoniach chusta. Niewielki wznos tułowia z powolnym prostowaniem ramion i wyciąganiem się w górę. 6.Siad o nogach ugiętych z kolanami rozchylonymi na zewnątrz, podeszwy stóp stykają się ze sobą, dłonie obejmują grzbiety stóp, rozchylanie kolan łokciami na zewnątrz...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 22, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- maluszki 22.04.2020r.

Na początek dzisiejszych zajęć proponuję Wam zabawę z rodzicami „Jakie to zwierzę?” – spróbujcie naśladować odgłosy znanych Wam zwierząt, które mieszkają na wiejskim podwórku, a rodzice odgadują. Później następuje zmiana. – „Owce i owieczki” – zabawa badawcza z wykorzystaniem tekturowego pudełka. Rodzice gromadzą wam miękkie, wełniane przedmioty. Zadaniem dzieci jest opisanie swoich wrażeń – operowaniem pojęciami: miły, delikatny, szorstki. – „Wiosenny berek”– zabawa ruchowa. Dziecko lub rodzic jest berkiem i ma zasłonięte oczy. Zadaniem berka jest złapanie innej osoby (pamiętajcie, bądźcie ostrożni!). Na koniec trochę pracy z kredkami – połączcie zwierzęta w pary; dorosłe zwierzę z młodym. Przeliczcie je. Miłej...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 22, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 22.04.2020r.

22.04 2020 Temat: W lesie powinno być zielono 1. „Tup w lesie”- na początek gimnastyka buzi i języka. Rodzic czyta tekst i pokazuje dzieciom, co mają robić. Dzieci naśladują. „Tup w lesie „( B. Gawrońska) Pewnego dnia Tup wybrał się na spacer do lasu. Idąc patrzył w górę i podziwiał błękitne niebo(przesuwanie językiem od wałka dziąsłowego do podniebienia), potem łąki i pola(przesuwanie czubkiem języka po wew stronach policzków). Gdy doszedł do lasu, zaczął liczyć drzewa( liczenie językiem dolnych i górnych ząbków). Na polanie zobaczył małego jelonka, który skubał trawę( kląskanie). Zobaczył też wiewiórkę, która wychłodziła na drzewo(wyciąganie języka w kierunku nosa). Gdy zmęczył się chodzeniem, położył się na trawie pod drzewem(wysuwanie języka do brody). Zaczęło się ściemniać, więc postanowił wrócić do domu. Szedł i rozglądał się raz w jedną, raz w drugą stronę( wysuwanie języka raz w lewo raz w prawo). Gdy przechodził obok strumyka, zobaczył małego lisa, który pił wodę(szerokim językiem robienie łopatki). Języczek był bardzo zadowolony ze spaceru!( dzieci robią szeroki uśmiech). 2.” Odgłosy lasu”- zabawa słuchowa. Usiądźcie wygodnie, połóżcie się. Rodzic odtwarza odgłosy lasu(linki poniżej). Dzieci w skupieniu wsłuchują się w odgłosy. Po wysłuchaniu opowiadają, co słyszały i próbują nazywać słyszane głosy. Zaproście do zabawy innych domowników;) https://www.youtube.com/watch?v=19Czl58l7iU https://www.youtube.com/watch?v=Y0kHfdEbpEE 3.„Kupujemy drzewa”- zabawa matematyczna. Przygotujcie szablony drzew z pomocą rodziców(...

Czytaj dalej