Categories Menu

Opublikowany : kw. 15, 2020 w Aktualności, Wczesne wspomaganie rozwoju

Muzyczne „Emocje”- piosenki wspierające rozwój emocjonalny dzieci

Muzyczne „Emocje” – piosenki wspierające rozwój emocjonalny dzieci „Różnie bywa, różne mamy dni, bo człowiek skrywa wiele emocji. Różnie bywa, różne mamy dni, bo wiele wpływa na to, jak czujemy się my. (…) Emocji mam pełen dzban, a każda z nich jest jak kwiat. Bukiecik co dzień inny mam. ” Emocje i muzyka to połączenie idealne i nierozerwalne. Teraz wspólnie z dziećmi możemy zanurzyć się w muzycznym świecie opowiadającym o uczuciach. To wszystko za pomocą utworów napisanych i skomponowanych przez Agatę Świętoń, która na swojej płycie pt. „Emocje” przekazuje wiele wartościowych przemyśleń na ich temat. W swoich tekstach w przystępnej formie przeprowadza dzieci (oraz dorosłych) przez poszczególne emocje. Wyjaśnia po co są nam potrzebne i o czym nas informują. Pokazuje sposoby jak sobie z nimi poradzić. Wszystko po to, że jak pisze autorka: „Mocno wierzę, że wspieranie i towarzyszenie dzieciom w przeżywaniu ich emocji to sposób na ich szczęśliwą dorosłość.” Piosenki mogą być fantastycznym sposobem na spędzenie wspólnego czasu. Zatańcz razem z dzieckiem wyrażając ruchem poszczególne emocje. Możecie śpiewać głośno teksty oraz rozmawiać o tym co ze sobą niosą. Zapraszam do emocjonującej muzycznej przygody! Piosenki dla dzieci z płyty „Emocje” do posłuchania na kanale Youtube: „Radość” – https://www.youtube.com/watch?v=Y3ijd9di_Nc „Miłość” – https://www.youtube.com/watch?v=e4PVuPfCQzU „Smutek” – https://www.youtube.com/watch?v=eKERx_btfRQ „Wstręt” – https://www.youtube.com/watch?v=A5Zob4Pp-Jw Jeżeli macie ochotę...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 15, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Rozwijanie percepcji wzrokowej

Rozwijanie percepcji wzrokowej 1. Różnicowanie położenia figur/elementów w przestrzeni Co jest blisko a co daleko? 2. Wyszukiwanie elementów na obrazku lub w otoczeniu Według nazwy („czy jest na tym obrazku jakieś zwierzę?”, „pokaż mi na tym zdjęciu wszystkie dzieci, które mają czapki”) lub według położenia („pokaż mi coś, co leży na stole”, „pokaż, które zwierzęta na tym obrazku stoją na łące”). 3. Zapamiętywanie przedmiotów Pokazujemy dziecku drobne przedmioty, zapamiętuje je, a po zasłonięciu przez nas wymienia. 4. Lepienie z plasteliny Pamiętajmy, aby proponowane przez nas zadania były dla dziecka przyjemnością i okazją do miłego spędzenia czasu z rodzicami. Przy okazji ćwiczeń, które doskonalą percepcję wzrokową można nie tylko zapomnieć o nudzie (np. licząc żółte samochody, które mijamy 
w korku), ale przede wszystkim dobrze się bawić i pogłębiać swoje relacje z dzieckiem (np. układając razem z nim...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 15, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 15.04.2020r.

„Liczymy zwierzęta” – zabawa matematyczna Przygotowujemy liczmany (patyczki, kredki, guziki) potrzebne do zabawy. Dziecko może też narysować wiejskie zwierzęta i wyciąć je. Propozycje zadań tekstowych: W zagrodzie są 2 świnki, 2 krowy i 3 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie? W chlewiku są 4 świnki i 4 prosiaki. Ile zwierząt mieszka w chlewiku? Po podwórku chodzi 7 kaczek i 1 kura. Ile ptaków jest na podwórku? W kurniku było 8 kur, trzy wyszły na podwórko. Ile kur zostało w kurniku? „Dopowiedz i zrób” – zabawa z rymami Mówimy zdania, których zakończenia (słowa do rymu) dopowiada dziecko i wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu. Powiedz: prosię i podrap się po … /nosie/. Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… /dłoń/. Powiedz: krowy i dotknij palcem … /głowy/. Powiedz: króliczki i nadmij … /policzki/. Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem … /brzuszka/. Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, … /trzy/. Piosenka „Stary Donald farmę miał” – do wspólnego śpiewania, może być z podziałem na role  Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk Stary Donald farmę miał, ija, ija, o! A na tej farmie krowę miał, ija, ija, o! I muu-muu tu, i muu-muu tam, Muu-muu tu, muu- muu tam, wszędzie słychać muu-muu. Stary Donald farmę miał, ija, ija, o! W dalszej...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 15, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Ćwiczenia ruchowe

Grupa starsza 4+ 1. Dziecko próbuje naśladować ruchy rodzica starając się utrzymać równowagę, na głowie ma woreczek lub małą poduszkę: * rysowanie na podłodze kółka palcami stóp * stanie na jednej nodze jak bocian * podnoszenie kolana i przekładanie pod nim woreczka * stanie na jednej nodze i klaskanie pod kolanem * chodzenie z woreczkiem na stopie * stanie na jednej nodze i klaskanie nad głową * chodzenie z zamkniętymi oczami do przodu i do tyłu 2. Dziecko * w leżeniu na brzuchu przechodzi do pozycji na czworakach i ponownie do leżenia na brzuchu x8 * z klęku obunóż przechodzi do poz. na czworakach, wstaje i wyskakuje do góry z uniesionym rękami x8 * z siadu prostego ( stopy razem) zwija się w kłębek w siadzie i powraca do siadu prostego x8 * w leżeniu tyłem z nogami zgiętymi, stopy na podłodze podłodze, na brzuchu miś, dziecko podnosi miednicę do góry i          opuszcza na podłogę tak aby miś nie spadł z brzucha x8 * w podskokach przeskakuje w miejscu z nogi na nogę na boki oraz w przód i w tył  x10 * ze stania przykuca i wyskakuje rozkładając ręce i nogi jak do pajacyka 3.  Z woreczkiem lub małą poduszka na głowie dziecko z siadu prostego przechodzi ( tak aby woreczek nie spadł z głowy)    kolejno do : siadu w rozkroku, siadu skrzyżnego, siadu klęcznego, klęku obunóż, klęku...

Czytaj dalej