Categories Menu

Opublikowany : kwi 10, 2020 w Aktualności

Wesołych Świąt

Życzenia radosnych Świąt Wielkanocnych, wypełnionych nadzieją budzącej się do życia wiosny. Pogody w sercu i radości, płynącej ze Zmartwychwstania Pańskiego życzy Dyrektor oraz Pracownicy Przedszkola Samorządowego nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Libiążu...

Czytaj dalej

Opublikowany : kwi 10, 2020 w Aktualności

Informacja

Informujemy, że zgodnie z decyzją Ministra Edukacji Narodowej przedszkola i szkoły są zamknięte do...

Czytaj dalej

Opublikowany : kwi 10, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- maluszki 10.04.2020r.

„Wilk i zajączki” – zabawa ruchowa, gimnastyka buzi i języka. Dzieci zostają przemienione w zajączki (,,ecie – pecie – zajączkami zostaniecie”-hasło- czar wypowiadany przez Rodzica) i wesoło hasają po pokoju. Na hasło ,,Uwaga wilk!”, uciekają do swoich norek i wykonują ćwiczenia języka zgodnie z poniższym tekstem opowiadania: ,,Wskakujemy do swoich norek. Drżymy ze strachu. A tymczasem zły wilk krąży dookoła Waszych norek – tak, jak to robi nasz język. Krążymy językiem wewnątrz buzi, raz w jedną stronę, raz w drugą. Znalazł szparę, próbuje się przez nią przecisnąć (czubek języka przeciskamy przez zaciśnięte zęby). Nie dał rady. Teraz próbuje jedną łapą, drugą (czubkiem języka wypychamy najpierw jeden, potem drugi policzek). Nie udało mu się. Zniechęcony wrócił do lasu, a zajączki znowu wesoło hasają po łączce”. A teraz- ,,ecie – pecie – dziećmi znów zostaniecie” Moi mili, czas trochę poeksperymentować: „Czy jajko potrafi pływać?” W eksperymencie tym potrzebne nam będzie: jajko, 2 szklanki z wodą oraz sól. Dwie szklanki zalewamy wodą do połowy. W jednej z nich rozpuszczamy kilka łyżek soli. Jajko w solance pływa, a w zwykłej wodzie opada na dno. Dlaczego? Już tłumaczę. Jajko jest lżejsze od wody a cięższe od solanki dlatego w solance pływa. „Czy jajko potrafi skakać?” Do wykonania eksperymentu potrzebne nam będzie jajko, szklanka, ocet....

Czytaj dalej

Opublikowany : kwi 10, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 10.04.2020r.

Rozwiąż wszystkie zagadki związane z Wielkanocą. Święta! Święta nadeszły! Wstawajmy! Już rano! Podzielimy się jajeczkiem, bo dzisiaj. … /Wielkanoc Choć zniosła ją bura kurka, wygląda tak, jak laurka. Tkwi w wielkanocnym koszyku, święconce dodając szyku. /Pisanka/ Ma skręcone rogi, złotem malowane, stoi z chorągiewką, wśród barwnych pisanek. /Baranek/ Wielkanocna zupa, W niej kiełbaska pływa Jest tam też jajeczko, Żółte jak słoneczko. /Wielkanocny żurek/ Wyrośnięta pani, Lukrem jest polana. Na świątecznym stole Pyszni się od rana. / Babka wielkanocna/ Jeden taki dzień W całym roku mamy, Że gdy nas obleją, to się nie gniewamy ./Lany poniedziałek/ Piosenka „ Pisanki” https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY Osłuchanie z piosenką – śpiew z rodzicami i samodzielnie. Omówienie treści piosenki ze szczególnym zwróceniem uwagi na elementy pojawiające się na kolejnych pisankach. Zgodnie z treścią piosenki narysuj i wytnij pięć jajek. Przeliczanie elementów od strony lewej do prawej i odwrotnie. Podpisz liczbami kolejne pisanki. Chowanie jednej z pisanek i odgadywanie, której brakuje i jak była ozdobiona? Zabawy rytmiczne z wykorzystaniem wyżej wymienionego utworu: – mówimy tekst w odpowiednim tempie, – wyklaskujemy rytm, – wygrywamy rytm na prostym instrumencie (np. mogą to być dwie łyżki lub inne domowe przedmioty), – wygrywamy rytm na swoim własnym ciele (klaszczemy w dłonie, tupiemy nogą, kiwamy głową, wzruszamy ramionami lub...

Czytaj dalej

Opublikowany : kwi 10, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 10.04.2020r.

1.  Zabawa naśladowcza „Wesoły baranek”– dzieci naśladują baranki, mogą biegać lub czworakować po pokoju (zachowując zasady bezpieczeństwa) w zależności od warunków. Na sygnał rodzica – może być klaśnięcie lub inny dźwięk- dzieci dzielą na sylaby wyraz: ba-ra-nek; liczą ilość sylab w wyrazie 2. Zabawa badawcza „Wokół jajka”- rodzic pokazuje dziecku dwa jednakowe jajka. Prosi, aby się zastanowiło, po czym można poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie gotowane. Następnie rodzic i dziecko wprawiają w ruch obrotowy oba jajka. Dziecko obserwuje ich ruchy i określa, które z nich kręci się szybciej. Następnie rozbijają jajko i sprawdzają, czy miało rację.  Wniosek Jajko gotowane kreci się szybko, natomiast jajko surowe obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje. Powodem jest jego płynny środek, który porusza się wewnątrz skorupki w różne strony, co hamuje szybkie poruszanie się jajka.   3. Wielkanocne Pisanki – dzieci i rodzice oglądają zbiór pisanek zdobionych zgodnie z tradycją (malowane woskiem, skrobane), poznają kolorystykę i wzornictwo, a następnie korzystając z dostępnych materiałów wykonują pisanki styropianowe, wydmuszki, z jajek gotowanych na twardo. Pisanki po wyschnięciu dzieci mogą ułożyć w koszyczku wielkanocnym. Ozdabianie pisanek wielkanocnych może być świetną zabawą dla całej rodziny.   Oto kilka propozycji na barwienie jajek...

Czytaj dalej