Categories Menu

Opublikowany : kw. 9, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Ćwiczenia ruchowe

Gołębie pocztowe Dziecko biega po całym pokoju i macha rękami jak skrzydłami. Na hasło: – „jastrząb” – przykuca – „góra” – podskakuje – „kołujemy” – robi obrót w miejscu – „lądujemy” – zatrzymuje się i odpoczywa. Butelkowy slalom Ustawiamy 2-3 butelki w dowolnej konfiguracji. Uczestnik stara się zapamiętać ustawienie butelek, po czym zawiązujemy mu oczy. Dziecko musi przejść przez tor bez potrącenia przeszkód. Przeprawa przez rzekę Na podłodze-rzece ustawiamy ,,kamienie”: poduszki, kartki papieru, duże, drewniane klocki itp. Zadaniem jest przeprawa przez rzekę bez dotknięcia stopą „wody”. Zabawy ze sznurkiem Potrzebny będzie sznurek długości minimum 1,5 m. Możecie sobie wyobrazić, że jest to most, wąż lub cyrkowa lina. Sznurek leży na podłodze, tworzycie z niego dowolny kształt. Zadań może być wiele: – spacer po sznurku uważając by z niego nie „spaść”, – przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę, – przejście po sznurku „stópkami”, tyłem, bokiem. Omijamy kałuże Dziecko, porusza się na czworakach, omija slalomem rozłożone na dywanie kałuże z pluszaków, raz z jednej, raz z drugiej strony. Kotki Dziecko leży zwinięte w kłębek – kotek śpi, powoli budzi się, przeciąga, robi koci grzbiet. Kotek wyrusza na spacer – dziecko porusza się na czworakach. Kotek zgłodniał, pije mleczko z miseczki, najedzony...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 9, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Sprawność grafomotoryczna dziecka

SPRAWNOŚĆ GRAFOMOTORYCZNA DZIECKA* Często słyszymy, że nasze dziecko ma słabą rękę, słabą sprawność manualną. Od czego to zależy? Czynnikami zaburzającymi pracę rąk są m.in.: Nieprawidłowe napięcie mięśniowe, Nieprawidłowości w pracy mózgu, Nieprawidłowości w budowie ręki, Obniżony rozwój intelektualny, Zaburzenia w rozwoju lateralizacji. Nieprawidłowa integracja sensoryczna: -nadwrażliwość lub podwrażliwość dotykowa, – zaburzona proporiocepcja, Zaburzenia płynące z układu przedsionkowego. Umiejętności manipulacyjne zależą od wielu czynników: Możliwości ruchowych dziecka: prawidłowe napięcie mięśniowe, prawidłowa stabilizacja centralna, siła mięśni tułowia i obręczy barkowej, Możliwości intelektualnych, Umiejętności planowania ruchu, Koordynacji wzrokowo- ruchowej. Obniżona sprawność motoryki małej mają wpływ na rozwój podstawowych umiejętności dziecka, takich jak: Trudności z samodzielnym ubieraniem się i rozbieraniem, Trudności z zapinaniem i odpinaniem guzików, suwaków, wiązaniem sznurówek, Trudności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, Trudności z utrzymaniem porządku, Problemy z posługiwaniem się sztućcami, Trudności w prawidłowym chwytaniu kredki, ołówka, Trudności z układaniem puzzli. W jaki sposób można pomóc dziecku w domu? Warunki domowe są bardzo dobrym środowiskiem do rozwijania sprawności rąk: Zachęć dziecko do pomocy w kuchni, Zaproponuj zabawę w warsztacie- przybijanie młotkiem, przykręcanie śrubek itd. Poproś o pomoc przy myciu samochodu, Wspólnie zróbcie porządki w ogrodzie- grabienie, kopanie, sianie, sadzenie- dzieci to uwielbiają. Oprócz codziennych czynności, które stwarzają mnóstwo sytuacji...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 9, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 09.04.2020r.

Drogie Dzieci dowiemy się, jakie pokarmy wkładamy do wielkanocnego koszyczka oraz co poszczególne pokarmy symbolizują Wielkanocny koszyczek Zbigniew Dmitroca W małym koszyczku Dużo jedzenia, Które niesiemy Do poświęcenia: Chleb i wędlina, Kilka pisanek Oraz cukrowy Mały baranek. Drożdżowa babka, Sól i ser biały, I już jest pełny Koszyczek mały… Rodzic zadaje pytania dotyczące treści wiersza i nadchodzących świąt np. Jakie święta nadchodzą? Do czego wkładamy jedzenie? Co powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyczku? Co robimy z pełnym koszyczkiem? Koszyk wielkanocny przygotowujemy na Wielką Sobotę. W ten dzień niesiemy święconkę do kościoła. Pokarmy do święcenia wkładamy do koszyczków (najczęściej wiklinowych) wyłożonych białą serwetką i przyozdobionych bukszpanem. Od dzielenia się z bliskimi poświęconymi pokarmami zaczyna się w Polsce śniadanie wielkanocne. Do wielkanocnego koszyczka wkładamy: Jajko – symbol odradzającego się życia. Chleb – jest symbolem ciała Chrystusa. Wędliny – symbolizują dostatek, zdrowie. Baranek cukrowy – oznacza zwycięstwo życia nad śmiercią. Chrzan – to symbol siły, zdrowia i krzepy. Sól – symbolizuje oczyszczenie oraz ma za zadanie odpędzać od nas wszystko to co złe. Ciasto – jest znakiem umiejętności i doskonałości. Zgodnie z tradycją musi to być kawałek ciasta domowego wypieku, najlepiej drożdżowej baby. Zapraszamy dzieci do ćwiczeń grafomotorycznych. Prosimy o wydrukowanie koszyczka wielkanocnego....

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 9, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-09.04.2020r.

1.Pomaluj tyle jajek w rzędzie, ile wskazuje liczba. 7 4 1 3 9 2 6 8 5   2.Policz pisanki. ………. i ………. to ………   3. „ Pisanka ” – pokoloruj według własnego pomysłu.   Język angielski: Proszę o zapoznanie dzieci z piosenką. Czy dzieci są w stanie powtarzać wszystkie czynności ,które robi Zajączek? https://www.youtube.com/watch?v=c_MYrvoo0qY Oraz zapoznały się z kilkoma świątecznymi wyrazami. https://www.youtube.com/watch?v=fCCHpBPqPm4 Do wykonania poniższych zadań potrzebny będzie komputer lub tablet. Jeśli jest to możliwe, proszę aby dzieci spróbowały połączyć ilustracje ze słówkami. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter Słownictwo: Easter eggs – pisanki lamb – baranek nest – gniazdo chick – kurczaczek hot cross bun – ciepła bułeczka z krzyżykiem basket – koszyk Easter bunnies – zajączki Wielkanocne chocolates – czekoladki Proszę aby dzieci pokolorowały pisanki używając kolorów red, yellow, blue, orange, pink, green (czerwony, żółty, niebieski, pomarańczowy, różowy)...

Czytaj dalej