Categories Menu

Opublikowany : kw. 6, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-06.04.2020r.

W tym tygodniu realizujemy temat „ Czekamy na Święta Wielkanocne” 1. Zabawy ruchowe „Jajeczka wielkanocne”– dziecko biega po pokoju/korytarzu, na sygnał robi siad skulony. „Wielkanocne zwierzęta” – dziecko biega po pokoju, rodzic mówi nazwę zwierzątka( zając, kurczak, owca), dziecko naśladuje dane zwierzę. 2. Rozmowa z dzieckiem o zwyczajach wielkanocnych- można przeczytać poniższe krótkie opowiadanie i porozmawiać o nim. (Zachęcamy dzieci do swobodnych wypowiedzi). Wielkanocne zajączki ( M. Lewicka) Pytał raz zająca zając, kręcąc noskiem i wzdychając: „powiedz, drogi przyjacielu, wszak na rzeczach znasz się wielu, co dać dzieciom na Wielkanoc: czy marchewkę, świeże siano, pęk sałaty czy kapustę? Martwię się już tak od szóstej!”.A przyjaciel tak mu powie:”po co tracić czas i zdrowie! Schrup marchewkę lepiej sam, bo ja inny pomysł mam. Zajączkowa niespodzianka wielkanocna to pisanka!Sposób prosty, mówię z góry: trzeba jajko wziąć od kury i na twardo ugotować. Gdy ostygnie, pomalować, w kwiatki, kropki, kreski, szlaczki. Ej, ucieszą się dzieciaczki! Napisz jeszcze swe życzenia- wielkanocne pozdrowienia. Wszystko już kolego wiesz, więc do pracy teraz spiesz”. Pomknął ucieszony zając ważne słowa powtarzając. A w świąteczny ciepły ranek wszystkie dzieci roześmiane otrzymały niespodzianki: dyngus, bazie i pisanki. Wraz z żółtymi żonkilami małą kartka z życzeniami: Niechaj dziś dla wszystkich dzieci wielkanocne słonko...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 6, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 06.04.2020r.

ŚWIĘTA WIELKANOCNE TUŻ, TUŻ… Zachęcamy rodziców do rozmów z dzieckiem na temat zwyczajów świątecznych. Wstępem do rozmowy może być poniższa zabawa: Quiz wiedzy o Świętach Wielkanocnych Święta Wielkanocne obchodzimy zawsze a) zimą b) jesienią c) wiosną. Jajka pomalowane jednym kolorem nazywamy a) pisankami b) kraszankami c) drapankami. Śmigus–dyngus, czyli zwyczaj polewania wodą obchodzimy w: a) lany wtorek b) laną niedzielę c) lany poniedziałek. Malowane jajka w różne wzorki nazywamy a) piosenkami b) pisarkami, c) pisankami. Podczas śniadania wielkanocnego dzielimy się a) opłatkiem b) jajkiem c) chlebem. Dawny zwyczaj wielkanocny polegał na  a) chodzeniu z gwiazdą b) chodzeniu po kolędzie c) chodzeniu z kogucikiem. Co święcimy w Niedzielę Palmową? a) Jajka. b) Chleb. c) Palmę. Jak nazywamy koszyczek z jedzeniem, który święcimy w Wielką Sobotę? a) Plecionka. b) Święconka. c) Wędzonka. „Liczymy pisanki” – zabawa matematyczna Przygotowujemy szablony pisanek (dziecko może samo je wykonać) lub dowolne liczmany (patyczki, guziki) – 8 lub więcej sztuk. Propozycje treści do zadań: Ola włożyła do koszyka 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku? Kasia włożyła do koszyka 2 pisanki. Zosia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i też...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 6, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- maluszki 06.04.2020r.

ŚWIĘTA TUŻ-TUŻ W tym tygodniu będziemy rozmawiać na temat symboli świąt wielkanocnych. Dzisiaj o pisankach. „Pisanki”- Dorota Gellner Patrzcie, ile na stole leży pisanek! Każda ma oczy malowane, naklejane. Każda ma uśmiech kolorowy i leży na stole grzecznie, by się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny. Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia! Z pisanek się wyklują Świąteczne życzenia. Zadajemy dziecku pytania: O czym opowiadał wiersz? Bez czego nie ma Wielkanocy? Jak powstają pisanki? „Szukamy pisanek”– zabawa słuchowo- ruchowa. Zadaniem dziecka jest znalezienie pisanki schowanej przez rodzica. „Malowane jajka”– potrzebne będzie nam jajko ugotowane na twardo, pędzel, farby i podstawka na jajko. Zadaniem dziecka będzie pomalowanie/ udekorowanie jajka wg. własnego pomysłu. „Małe- duże jajo kurze”– zabawa ruchowa, naśladowcza. Zadaniem dziecka jest naśladownictwo oraz dostosowanie się do tempa recytacji wiersza czytanego przez Rodzica. Małe- duże,       Ręce blisko siebie- małe; ręce rozłożone- duże. jajo kurze,      Dziecko rysuje w powietrzu rękami jajka, następnie z rąk robią skrzydełka i poruszają nimi. jajo kurze, jajo kurze. Duże małe doskonałe    Dziecko klepie się po brzuszku. doskonałe, mniam.          Dziecko klaszcze w dłonie. Dla chętnych: Zadaniem dziecka jest wypełnienie kółek kolorową plasteliną- ćwiczenie rozwijające koncentrację jak i motorykę małą. Karta jest inspiracją, można ją zarówno wydrukować...

Czytaj dalej